Uploaded December 13, 2018

Recorded December 2018

2.3
4.7

near El Perelló, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta caminada aneu al següent enllaç :

Tomb Perelló ( Tivissa sud ) 13-12-18

-----------------------------------------------------------------------

****** Ull no fer aquesta ruta complerta sense GPS *********

VALORACIÓ GLOBAL : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
Aquesta ruta, sense cap complicació física ni tècnica la hem valorat de difícil pel tema orientació ja que després del wpt 07 el camí es perd i cal vorejar els conreus per arribar al wpt 08. Sense GPS molt complicat. A l’apartat de “possibles variants” hi donem una alternativa treta de la cartografia de la zona, però sense comprovació in situ.
El més bonic d’aquest recorregut és el tram entre els wpt 06 i 07, amb zones d’olivers i el posterior tram de barranc. Tot i tenir un dia lleig amb pluja ens ha sorprès agradablement aquesta zona fins avui desconeguda per a nosaltres. No aconsellable a l’estiu

APROXIMACIÓ : Al km 7 de la TV-3022 trobem un indicador de la Bassa d’en Ferrà. Un km de pista asfaltada ens hi du ( wpt 01 ) Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta.
Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Molt Difícil ) El tram abans del wpt 08 resulta impossible de seguir sense GPS. A la resta no hi senyalització fora del tram de GR

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Bona part per pista. El trams de corriol (GR ) , després del wpt 06 i barranc de l’Aiguardenter molt ben fressats.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS amb senyal perfecte. Movistar amb zones fosques de cobertura.

MENJAR : Hem dinat a l’Ametlla. Restaurant Marina ( 977 4576429 ). Menú ( arròs ) 15€ feiners. Nosaltres hi anem per la paella marinera que fan i el bon tracte que sempre ens han donat.

AIGUA : Cap font

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de +415 . Temps en moviment ( caminant ) 3h 38’. Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp filtro el track eliminant els punts amb menys de 1,80 mts de separació. El resultat d’aquest procés el pujo al wikiloc. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Al mapa hi ha dibuixada una pista, en una cruïlla de tres camins agafem el de l’esquerra, a mig camí entre el wpt 07 i 08 que entronca amb el track després de passar a frec del Mas d’en Guitard. En les dues bifurcacions que trobaríem, cal anar sempre a la dreta. Amb aquesta alternativa ens estalviaríem el tram sense camí.

BIBLIOGRAFIA : Ed Piolet té la zona Cardoboix , no massa actualitzat

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a l’ús de GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.
Al wikiloc hi ha moltes “activitats” però trobo a faltar una entre les de senderisme i alpinisme, que podríem dir “muntanysme” que al menys per a mi simplificaria la valoració de la dificultat tècnica.

Parking

05 Mas Ponts

05 Mas Ponts 13-12-18
Tree

06 Mas Guixó ( Oliveres Voltants )