Uploaded April 26, 2018

Recorded April 2018

1.8
3.6

near Ulldemolins, Catalunya (España)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Per veure les fotos d'aquesta caminada aneu al següent enllaç :

Els Ventadors del Montsant ( 26-04-18 )

VALORACIÓ GLOBAL : Ruta força exigent pel Montsant Nord per un dels paratges més peculiars del Parc Natural. Qualificada de difícil bàsicament pel tram dels ventadors on les persones amb vertigen ni es plantegin fer aquesta ruta. En cas de mullat o fort vent aquesta regla es pot aplicat a quasi tothom.
De fet per aquest indrets, excepte algunes rutes més turístiques, no acostumen a regalar res ......

APROXIMACIÓ : A Ulldemolins seguim les indicacions de les ermites. La pista asfaltada acaba a la de Sant Antoni ( wpt 01 ) Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta.
Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil +) Anem trobant algun pal indicador. El tram dels ventadors resta fitat.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil +)

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Moderada ) Als ventadors cal posar mans i el tram inicial del grau del Llop té molt fort pendent.

PASOS PERILLOSSOS : ( Ull ) El carenat dels Ventadors presenta passos estrets i força aeris. A la part alta una cadena, a manera de passamans, ens suavitza un pas força esposat.

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els wpt pretenen indicar els punt més significatius, interessants i conflictius de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Tram inicial de pista la resta corriol i carena

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS amb algun rebot de senyal a la part alta del grau del Llop. Movistar com sempre amb moltes zones fosques .

MENJAR : Hem dinat a Vilanova de Prades. Ca la Montserrat ( 977 869018 ). Menú feiner de 11€. Sempre ens han tracte molt bé en aquest lloc.

AIGUA : No hem trobat cap font, però una estona anem per la vora del riu ...

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de 755 +. Temps en moviment 3h 03’. Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2800 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp filtro el track eliminant els punts amb menys de 1,60 mts de separació. Porto programat l’Oregon per temps ( punt cada 5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Podem baixar pel més còmode Grau de Sant Antoni o pel popular Grau del Pi de la Carabasseta visitant la ermita de Santa Magdalena. Posats a fer-la més llarga pujar i baixar fins el toll de l’ou completaria la matinal amb la possibilitat de donar-se un bon bany.

BIBLIOGRAFIA : Ed. Piolet té mapa de la zona del Montsant

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a l’ús de GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.

Parking

11 Bassa bombers 26-04-18

• Photo of Marisa González Bernal

Marisa González Bernal Jun 11, 2018

Muy bien descrita la ruta sin problemas para seguirla