Uploaded July 13, 2017

Recorded July 2017

1.0
2.1

near Juncosa, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta ruta,  aneu al següent enllaç :

Recerca camins Montmell 13-07-17

VALORACIÓ GLOBAL : Aquesta sortida pretén a més d’assolir el 100 Cims de la Talaia carenar per aquesta bonica serralada i comprovar un camí que surt al mapa del Piolet i que fent la ruta en sentit contrari al rellotge no vam saber trobar.

En el recorregut d’avui hem seguit el camí alternatiu al Collet de les Comes fins el wpt 04 on ens hem despistat anant a l’esquerra ( pal indicador ) i fent drecera per on hem pogut fins tornar a trobar el camí al wpt 05. Per no perdre´ns només cal seguir la mateixa direcció que portàvem en arribar al wpt 04.

Aquest camí entronca amb el que ve de la Talaia uns deu metres abans del pal indicador del Coll de la Talaia. Tot i ser una mica estret, una gran fita ens el mostra. Des d’aquest coll podem anar a fer el cim, baixar pel Pi ( com el track) o anar cap a Sant Marc.

APROXIMACIÓ : A Vila-rodona agafem la TV-2443 que duu a Aiguaviva. Al km 13 trobem el coll de Cal Magi Vidal on deixem els cotxes (wpt 01). Sembla més curta si a la C-51, agafem a la sortida de Rodonya la TV-2444 que acaba entroncant amb l’abans esmentada.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil+ ) Carena fàcil de seguir. Vigilar en arribar al wpt 04.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Fàcil +) La baixada cap al Pi (wpt 08 ), té algun curt tram amb bon pendent.

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Una mica de pista a l'inici. La resta corriol

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS sense problema. Movistar amb cobertura.

MENJAR : Avui hem tornat a casa ...

AIGUA : No recordo cap font.

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de 322+. Passat pel sedàs del Garmin Connect dona +340 . Temps en moviment 1h 52’.

POSSIBLES VARIANTS : Podem allargar la carena, fins el castell i tornar pel pla

BIBLIOGRAFIA : Ed. Piolet té cartografia . Mapa del Montmell

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.

Comentaris enfocats a l’ús de GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.

Parking

Mountain pass

06 Coll Talaia

06 Coll Talaia 13-07-17

07 Talaia Montmell (100 Cims )