Uploaded April 16, 2017

Recorded April 2017

2.9
5.9

near Casa Nova, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta caminada aneu al següent enllaç :

170414 2x100 Cims. BAIX EMPORDÂ. ' Montclar i Puig Gros '

VALORACIÓ GLOBAL : Ruta que ens permet assolir dos 100 Cims del Baix Empordà i que podem valorar de fàcil+ per gent acostumada a la muntanya. Pels caminadors de pla moderada com a mínim.

APROXIMACIÓ : Seguim la C-65 cap a Sant Feliu de Guíxols direcció estació d’autobusos. En una de les rotondes veiem a la dreta un rètol de Urb. Sant Amanç. Seguim la petita carretera uns dos km fins veure en una cruïlla un pal indicador del GR 92. En aquest lloc deixem el cotxe ( wpt 01 ) i comencem a caminar.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil +) En aquest recorregut trobem, especialment des del wpt 07, abundant retolació que pot arribar a confondre per les diverses rutes de GR,PR i BTT que travessen aquesta zona. Més que en altres caminades, molt aconsellable l’ús de cartografia i de GPS.

El tram després del Puig Gros ( wpt 15 ) resulta una mica perdedor, sembla haver-hi diversos camins que duen al mateix lloc. Sempre hi ha l’opció de desfer pel camí de pujada fins el coll de la Mare de Déu ( wpt 14) i en aquest lloc agafar el camí de l’esquerra

DIFICULTAT FÍSICA : ( Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Moderada ) Trobem bastants trams de mala petja ja que el terreny està descompost. Així la baixada entre els wpt 04 i 05 tot i ser per pista resulta relliscosa pel terra. Igual passa amb la següent pujada fins el wpt 06. Semblant és part de la baixada des del Puig Gros.

PASSOS PERILLOSSOS : ( Fàcil + ) La aproximació al Montclar ( wpt 08 ) té un pas per roca amb una certa complicació , en especial al fer-lo de baixada quan tornem del cim. En mullat encara pitjor....

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Distrets corriols alternats amb llargs trams de pista, alguns de mal caminar. Trams inicial i final per asfalt.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS sense problema. Movistar amb cobertura.

MENJAR : Avui tocava fruita

AIGUA : No recordo cap font

DADES TÈCNIQUES : Temps en moviment 5hr 08’. Passat pel sedàs de GARMIN CONNECT dona 789+

POSSIBLES VARIANTS : Podem completar els 100 Cims de la zona , si des del wpt 10 o 13 seguim el GR 92 fins el Puig de les Cadiretes desfent després pel mateix camí. Òbviament la ruta s’allarga moltíssim.
També podem apropar-nos a Sant Baldiri des del coll ( wpt 10 ) i desfer camí.

BIBLIOGRAFIA : Ed. Piolet té cartografia de la zona del Baix Empordà

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.

Comentaris enfocats a l’ús de GPS. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.

Al wikiloc hi ha moltes “activitats” però trobo a faltar una entre les de senderisme i alpinisme, que podríem dir “muntanysme” que al menys per a mi simplificaria la valoració de la dificultat tècnica.

01 Camp d'en Ralet 14-04-17
18 Camí romà Pla Modegues 14-04-17
19 Troba GR 92 14-04-17

• SENDERS.GRUP Apr 25, 2017

Tot i ser un cim baix, l'acces al MOntclar no tan fàcil ....

• Photo of TARRAGONINA

TARRAGONINA Apr 25, 2017

Molt bona matinal

• Isabel Gabasa Puig Apr 20, 2019

Varios caminos que cruzan, me habria justado hacer mas senderos y menos pista