Uploaded January 2, 2018

Recorded January 2016

1.8
3.6

near la Menera, Occitanie (France)

Presentació:
Atractiu, variat i complet recorregut circular des de la bassa de Monars, on podam aparcar el vehicle i que ens portarà per l'Alta Garrotxa, passant per diverses masies encara habitades en unes valls poc conegudes i poc transitades al peu del cim del Comanegra, pujant als Puig de les Bruixes i fent la preciosa carena passant pel Puig Antic i fins el Pla de la Serra., baixant a la pista de Monars pel Collet de l'Orri.

Anaven amb la intenció de pujar al Comanegra però ens vam despistar i vam agafar el corriol que passa per sota la carena i no vam pujar al Comanegra (quan ens en vàrem adonar ja estàvem massa lluny i el deixem per una altre ocasió).

Paisatge molt atractiu i amb molt bones vistes des de la carena del Puig de Les Bruixes.

Època:
Recorregut que es pot fer tot l'any, si be cal tenir en compte que a l'hivern podem trobar neu amb facilitat a la carena del Puig de les Bruixes, i pot complicar una mica o bastant la pujada.

Dificultat:
Moderada. Recorregut de 11,5 Km. in desnivell quasi be de 700 m., tant pujats com baixants , amb algunes rampes fortes i amb un tram de carena o cresta en el que haurem de posar les mans en diferents punts.

Altre informació:
Recorregut circular des de la basa de Monars fet en sentit anti-horari, que és el que recomanem.

Trobarem marques de tot tipus i colors. Dominen marques de color vermellós a la carena del Puig de les Bruixes, així com marques grogues i verdes i vermelles en gran part del recorregut. També trobarem fites i alguna senyalització vertical, però més escassa.

Es considera que els recorregut penjats a Wikiloc són per seguir-los amb GPS, cosa que es recomana portar, ja que no es es pot garantir el seguiment del recorregut sense aquest aparell i passar-nos de llarg algun trencall. L'autor no es fa responsable del seguiment del recorregut només amb la descripció, que en cap cas és una guia de la ruta.

Accessos:
Sortida i arribada: al Camí de Monars prop d'arribar a la Bassa de Monars. Hi arribem agafant el trencall que surt a la dreta a la carretera de Camprodon a Beget, després de passar per Rocabruna , entre els punts Km 8 i 9, i amb un llarg tram de pista que està en bon estat , tot i que poc aconsellable per alguns turismes baixos.

Itinerari:
Sortim de l'aparcament en direcció al Coll Ferriol on hi ha la bassa de Monars, agafant el corriol central que baixa per una vall entrant aviat al bosc per una bonica roureda. Passem per sota els cingles de Can Vilà i deixant, més avall, a l'esquerra el Corral de mas mitjà primer, per creuar després el Mas Mitja i sortir a Monars. passem per l'ermita de Sant Sebastià de Monars i deixem Cal Bessó a l'esquerra. Creuarem un rierol i planejant passarem pel Mas de l'Om. A partir d'aquí comencem a pujar, creuem un parell de torrents i força més amunt creuem el Pla de vaca, un petit replà. A partir d'aquí pugem de nou, amb pendent més acusat, passant per unes runes, pel Pujant gros i el Coll de l'Estret. A partir d'aqui la pujada es més suau i fins i tot hi haurà alguna baixada, pasant per una preciosa fageda. Passarem per al Font del Puig de les Bruixes fent una llarga diagonal a l'esquerra, amb trams que anirem sortint i entrant al bosc per arribar a la carena que separa el Puig de Sant Marc de les Collades. Seguirem el corriol carener a l'esquerra passant pel Coll de Sant Marc, les Collades i després d'uan rampa més forta i pedregosa, en que haurem de posar les mans coronem el Puig de les Bruixes de 1391m.

Seguirem per la carena, baixant al Portell de Donantic per tornar a pujar , ara al Puig Antic de 1.347m. seguim per la carena arribant al Pla de la Serra de 1378m. Aqui si volem anar al Comanegra hem de vigilar no passar-nos el trencall que va a la dreta per la carena. Nosaltres no el vam veure i vam seguir recte per baixar al Collet de l'Orri per sota del Comanegra i da'qui a buscar la pista que ens porta de nou a l'aparcament.

Recorregut molt bonic i recomanable.