Uploaded October 3, 2016

Recorded June 2016

2.7
5.4

near la Garriga, Catalunya (España)

LA TRAVESSA
Agradable però llarga excursió que des de l'estació de La Garriga ens portarà al cim del Roca Centella, una muntanya de just 1.000 metres d'alçada situada als primers contraforts del Montseny. La ruta és variada, amb diferents indrets d'interès, tot i que pot resultar calorosa al ple de l'estiu.

De sortida de la Garriga visitarem el Nanets, un indret força curiós i poc conegut on trobarem escultures i casetes de nans i altres personatges enmig del bosc. Fet per un veí del poble. Podeu voltar per l'entorn, amb respecte per les obres. Des del Roca Centella tindrem espectaculars vistes del vessant oriental del Montseny, especialment del Tagamanent així com del pantà de Vallfornés.

De baixada passarem per l' alzina de Can Valls, de 5,40 m de soca, la més ample del Montseny, situada no gaire lluny de l'ermita romànica de Sant Cristòfol de Monteugues. D'aquest punt tenim la possibilitat de tornar a La Garriga (7 km) seguint el PR C-33 (veure Ruta ST46 La Garriga-Figaró).

La travessa finalitza al Figaró, on arribarem seguint la riera de Vallcàrquera per un corriol emboscat a tocar de petites basses que forma el torrent.

ELS TRENS
Travessa entre les estacions de La Garriga i del Figaró de la R3 de Rodalies de Catalunya.

Podeu consultar els HORARIS DE RODALIES DE CATALUNYA.

Tree

Alzina Can Valls

Cave

Avenc de Prades

Bifurcació (abans coll Carpís)

Can Valls

Font del Molí

Inici sender St. Margarida

Mas de Prades

Pista. girem esquerra (rocs i senyal pintura verda)