Uploaded February 28, 2016

Recorded February 2016

2.7
5.5

near Portbou, Catalunya (España)

LA TRAVESSA
Portbou és la darrera població de casa nostra abans d'entrar a França i des de l'any 1878 també la darrera estació de tren abans d'entrar al país veí, una estació amb una gran marquesina de ferro i vidre que li dóna un aspecte grandiloqüent.

Les muntanyes de la part més oriental de l'Albera envolten completament aquest municipi de l'Alt Empordà. Aprofitant aquesta avinentesa podem realitzar un itinerari circular amb sortida i arriba a l'estació tot seguint aquesta carena de muntanyes. Es tracta d'una ruta força espectacular i panoràmica, sempre amb vistes cap a la Serra de l'Albera i el Cap de Creus que ens faran gaudir durant tot l'itinerari.

Durant la travessa el recorregut busca sempre seguir la el serrat per la seva part més alta. Això ens portarà a transitar per pistes i per bonics corriols abalisats, però també per camins perdedors mig engolits per la vegetació.

Des de Porbou anirem al cementiri on podem visitar el monument a Walter Benjamin. Des d'aquest indret agafarem un corriol que puja pel al Puig Claper pel vessant de mar, des d'on tindrem bones vistes als penya-segats marins.

A la Font de Taravaus deixarem la pista que va al Pla del Ras per agafar un corriol (compte, poc marcat) que ens tornarà a la carena cimera al coll de Taravaus. D'aquest punt podem pujar al Puig de Taravaus seguint un camí que va pel vessant nord, entre un alzinar. En arribar al coll dels Empedrats, haurem de girar a llevant uns metres per arribar al cim.

Des del Coll de Belitres podem baixar directament a Portbou (30min) seguint els senyals groc d'Itinerànnia (pal indicador). Però deixaríem de gaudir de l'espectacular Camí de Ronda entre el Puig Cervera i Portbou, abalisat però aeri en algun tram, i des d'on obtindrem enormes vistes dels penya-segats que hi ha sobre la platja de les Presses i la Illa del Corb Marí.

Podeu consultar una ressenya completa de la caminada a la Ruta ST136 de Senderisme en tren.

DIFICULTAT
El tram més complicat és el que hi ha entre el Coll del Frare i el Coll del Bessó. Per aquest tram de la caminada no trobarem cap marca de sender i haurem d'estar atents a seguir el corriol per no perdre'l.

En tot cas, sempre podem optar per agafar el sender marcat des del Coll del Frare i que va pel vessant sud fins al Pla de les Vaques, des d'on camí clar puja al Coll de Bessó sense dificultats.

L'únic tram que no segueix la carena és el que va per sota del Puig de l'Ossetera, cim rocós i incòmode que evitem tot seguint una pista alta que hi transita per sota que ens portarà al coll de les Llaceres.

ELS TRENS
Podem arribar a Portbou gràcies a la línia R11 de Rodalies de Catalunya. Hi arriben trens regionals i de mitja distància. També podem utilitzar la RG1 per acostar-nos a aquest municipi alt empordanès.

Podeu consultar els HORARIS DE RODALIES DE CATALUNYA.

Beach

Coll del Falcó

Coll del Frare

Mountain pass

Coll del Frare (fronterer)