Uploaded February 26, 2016

Recorded January 2016

1.6
3.1

near Collbató, Catalunya (España)

ATENCIÓ: VF TANCADA DEFINITIVAMENT (MAIG 2019)

LA TRAVESSA
Completa excursió per la muntanya de Montserrat que ens portarà a pujar el seu cim més alt, Sant Jeroni, a través de l’espectacular Via Ferrada Teresina, un camí equipat d’alta dificultat que puja pel vessant nord de la serra.

Es tracta d’un itinerari dur, que la distància total de ‘només’ 10 quilòmetres no us confongui. Bona part de la ruta va per corriols amb pujades i baixades que us deixaran les cames tocades. Per contra i com a gratificació del nostre esforç, gaudirem d’unes vistes incomparables tant durant l’ascens per la Via Ferrada com des del cim de Sant Jeroni.

La Via Ferrada Teresina és d’alta dificultat, classificada com a K4 en una escala de 5. Com a tot camí equipat s’ha d’emprendre amb el material obligatori de casc, arnès i baga d’ancoratge. L’any 2015 va ser reoberta després d’un temps en què va estar tancada per motius de seguretat. Ara ha estat novament equipada i fixada amb nous cables de seguretat. S’hi han afegit noves grapes que ajuden a progressar millor. El tram final d’accés a Sant Jeroni segueix sent el més dur de la VF.

L'estiu de 2018 un tram de la via va patir una esllavissada que la va mantenir durants unes setmanes tancada. Un cop reoberta, potser algun tram de la VF quedi modificat.

No és obligat el ràpel des de l’agulla. Des de la seva reinauguració, unes petites grapes clavades a la roca i un cable de seguretat, permeten desgrimpar aquest tram que abans s’havia de rapelar.

DIFICULTAT
Ruta llarga i amb desnivell acumulat important. La VF està classificada com a K4.

LA VF ha estat reequipada i assegurada de nou l'any 2015, amb noves grapes i cables que la fan més segura. L'estiu de 2018, però, un tram de la via va patir una esllavissada que va provocar el seu tancament durant setmanes i que pot haver modificat algun tram de la via.

ELS TRENS
-Estació de sortida: Santuari de Montserrat. La sortida comença i acaba a l'estació del cremallera de Montserrat. Podem escurçar-la si a la tornada seguim el Camí Nou fins al Pla de les Taràntules a fi d'agafar el Funicular de Sant Joan. Cal agafar el cremallera fins a Monistrol a fi d'enllaçar amb els ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya.

Podeu consultar aquí els HORARIS DEL CREMALLERA DE MONTSERRAT.

I aquí els HORARIS DELS FERROCARRILS DE LA GENERALITAT

Canal del Pou del Gat

Agulla 1.078m

Deixem el GR (torre elèctrica)

Ermita de Sant Jeroni.

Estació del Cremallera (Montserrat)

Font de la Teula

Pla de la Trinitat

Placeta de Santa Anna

Sant Cecília (pal indicador)