Coordinates 2046

Recorded August 2015

3.2
6.3

near Cercedilla, Madrid (España)

Caminada entre l'estació de Cercedilla (C8) i l'estació de Puerto de Navacerrada (C9) de les línies de rodalies de Madrid i que puja als cims de La Peñota (1.945m), Peña del Águila (2.008m) i Siete Picos (2.138m) ressenguint bona part la part alta de la Vall de Fuenfria.

La travessa és dura però preciosa i molt variada, alternant bonics trams que discorren entre pinedes, amb altres que recorren per cordals i amb l'ascensió final a dos cims de l'espectacular carena de Siete Picos.

La Serra de Guadarrama es troba al Sistema Central, orientada en direcció sud-oest a nord-est, dividint Castella en dues meitats. L'any 2013 va ser declarada Parc Nacional, esdevenint el Parc més jove de l'estat espanyol amb una extensió de protecció de 33.960 ha. El cim del Peñalara (2.428m) és el sostre del 'Parque Nacional de la Sierra de Guadarrama'.

DIFICULTAT
Excursió llarga i amb desnivell (possibilitat de fer-la en sentit contrari) amb diversos punts on haurem d'estar atents per canviar de camí.

La dura pujada a La Peñota és opcional (2,1km +/- 180m) des del Collado de Cerromalejo.

Dalt de Siete Picos hi ha diverses opcions de camins. Hem intentat seguir el més interessant. Cal anar en compte de seguir-lo atès que les diferents opcions ens poden fer despistar.

La pujada final a Siete Picos requereix d'una fàcil grimpada apte per a la majoria de gent. Es fa a través d'un bloc esglaonat on és fàcil agafar-se. No és aeri.

SENDERS

Caminarem bona part per camins abalisats i marcats amb les corresponents marques de pintura, tret de la pujada al Collado de Cerromalejo i el tram de carena de Siete Picos.

GR-10: Seguirem aquest sender entre el Collado de Cerromalejo fins al de Fuenfria (inclòsa la pujada a la Peñota)

PR M-7: Collado de Fuenfria-Collado Ventoso

PR M-28: Pradera Siete Picos - Pto. Navacerrada

TRENS
Cercedilla està ben connectat amb Madrid (60min) des de Chamartín a través de la línia C8.

L'estació de Puerto de Navacerrada es troba a 1.775m, aproximadament 80m sota el Puerto de Navacerrada. Poques circulacions del Tren de la Naturaleza, comprovar horaris. Preu únic de 8,5€ per trajecte.

Camping

Campamento de la Peñota

Mountain pass

Collado de Cerromalejo 1.774m Mur Pedra seca GR Vermell

Collado de Marichiva 1.753m

Collado Ventoso 1.896m

Cruïlla deixem PR M-30 (font)

Deixem GR-10. Agafem PR M-7

Estació de Cercedilla

Estació Puerto de Navacerrada

Font a 100 esquerra (fletxa)

Fuente de los Alevines (collado Ventoso)