Uploaded January 17, 2017

Recorded January 2017

2.0
4.0

near Mont-roig del Camp, Catalunya (España)

Vam iniciar la ruta des de l'aparcament situat a l'Ermita de la Mare de Déu de la Roca (terme de Mont-roig del Camp- Tarragona). Caminem fins arribar al camí Vell de Colldejou (dreta), per on passa el GR-192. Al cap d'un tram les marques ens indiquen de hem d'anar a la dreta, Creuem la carretera i seguim la pista. Creuem un bonic pont que ens permet creuar el Barranc de Rifà. Poc després arribem a una bifurcació de pistes que agafem la pista de l'esquerra, deixant la pista de la dreta per on tornarem.
Després de caminar una bona estona, trobem una cruïlla amb un pal indicador on prenem a la dreta i que deixem de seguir el GR. A partir d'aquest moment vam començar a pujar. Ens dirigim cap a la Font de l'Aufinac.
El sender ens acosta a llera de barranc, dit sender pot ser complicat en època de pluja. Més endavant ens trobem amb un senyal i un rètol de fusta per on podem accedir fins a la Font de la Canaleta (sender amb una baixada molt pronunciada i que no fem per la forta pendent).
Seguim pujant fins a arribar al lloc anomenat de les Set Crestes, en una d'elles haurem de posar les mans, però sense massa complicacions, per salvar el desnivell.
Una mica més endavant ens trobem amb en pal inicador (encreuament de camins), nosaltres prenem el que indica cap a la Rasa del Pantano. Seguim pujant fins arribar al cim, estem en carena de la Muntanya Blanca.
Seguim caminat, fins a trobar una cruïlla de camins. nosaltres vam triar el que ens portés al Portell del l'Escagassat, passant pel Molló del Cuatre Termes, on podem observar unes magnífiques vistes del Baix Camp (Tarragonès i Montsant).
A partir d'aquest punt comencem a baixar d'una forma molt ràpida fins a arribar als Pous de la Mena.
A partir d'aquest punt en camí és força perdedor, motiu pel qual necessitem del GPS. per tornar a trobar la ruta que ens portarà de nou al punt de partida.

Nota.: a l'arribar als Pous de la Mena, podem de seguir el sender que ens portarà fins a una pista (per evitar el sender perdedor). En arribar hem de seguir i sempre anar a l'esquerra fins arribar a la pista principal que ens porta fins a Pont del Barranc de Rifà i finalment a la carretera.

Temps Transcurregut.: 4 h. 57 min.
Temps en moviment.: 3 h. 30 min.
Temps aturat.: 1 h. 26 min.
Bridge

Pont, creuant el Barranc de Rifá

bifurcació, agafar camí de l'esquerra

Cruïlla, pal indicador, hem de prendre a l'esquerra

Pal indicador, prendre a la dreta cap a la Font de l'Aufinac i la Rasa del Pantano