Uploaded October 26, 2011

Recorded October 2011

2.8
5.7

near Capafonts, Catalunya (España)

Al poble de Capafonts agafem la pista que duu a l’ermita de les Barrulles, on deixem el cotxe. Comencem a pujar lleugerament per la pista del Mas del Dineral. Passem el Coll de Mont-ral i just abans d’arribar a un revolt trobem a ma dreta un caminet amb fites ben visibles. L’agafem i després d’uns primers metres amb varies opcions de pas ( només cal seguir les fites) comencem a pujar fort seguint marques blanques i blaves fins acabar en una pista, ja molt a prop del Mas del Gravat ( 1100 m , Waypoint) . Planegem una estona per la pista fins trobar l’encreuament amb el GR 171 (pal indicador).
El seguim direcció de la Mola dels Quatre Termes. Alternem pista , bosc i carenat en un bonic recorregut que ens duu fins el coll d’en Perroi. Pugem i baixem suaument tot seguint les marques blanques i vermelles fins al Coll de la Caldereta (Indicador i Waypoint) . Des d’aquest punt podríem baixar directe fins el Mas d’en Toni i així fer més curt el recorregut.
Pugem poc però dur per arribar al collet de la Cova Fumada. Estem ja al costat la Mola de l’Estat. En lloc de pujar-hi seguint el GR, anem a la dreta i baixem lleugerament per un senderó (al inici hi ha una creu blanca i vermella de GR no) una mica embrossat però amb fites abundants . Estem a l’anomenat Roquer de la Cansalada.
Les vistes de la Mola de Roquerola i de la vall compensen l’esforç de seguir el camí, una mica aeri i perdedor. Anem a la dreta fins sortir a una vella pista. Hem arribat al Coll de Viladecabres, on unes fites ens marquen els quatre camins possibles.
En aquest punt, podríem també retallar la caminada anant a l’esquerra i baixar pels racons de la Cansalada fins el Mas d’en Toni. Nosaltres vam seguir recte segons el pla previst. Anem planejant i baixem una mica pel Grauet dels Escaladors. Uns metres després passem per la balma de l’antic Mas de Roquerol amb corral i tot. Waypoint amb vistes).
Continuem seguint les fites per una zona amb molts caminets fins sortir al costat del Mas de Mateu. Aquí trobem ja les marques de PR-C 20.2 que ens ajudaran molt.
Seguim les indicacions de Farena per arribar a l’inici del Grau de Roquerol ( Waypoint). Aquest punt, amb pessebre i tot, té unes magnífiques vistes del poble.
Baixem tot seguint el PR fins una cruïlla on un cartell ens diu : Farena per l’antic camí del Mas de Mateu. L’agafem deixant el PR a la dreta. Continuem baixant fins retrobar el PR ja molt a prop de Farena.
Arribem al camí de la Solana. Oh hi trobem un pal indicador de Farena – Mas d’en Toni . Anem cap a la dreta i seguim unes marques blanques i verdes. Anem caminant per pla una bona estona. Passem per damunt ( indicació) del Toll de l’Olla i arribem al Mas d’en Toni ( Waypoint ). Nosaltres vam passar pel mig del Mas i vam topar amb un gos no gaire amistós. Després vam veure un rètol de “propietat privada prohibit el pas”. Així dons, és millor seguir les indicacions que trobem al camí, una mica abans d’arribar al Mas i anar a l’esquerra tot seguint el cartell de Farena-Capafonts. Sortim a una pista i anem a l’esquerra fins trobar un pal indicador de Capafonts.
Aquest tram, ben ombrívol, ens duu fins a trobar el Riu Brugent. El camí el creua més d’un cop. Cal anar una mica en compte en seguir les fites. Nosaltres ens vam despistar després de creuar el riu ( veure tracks ) i vam agafar un camí equivocat una estoneta.
Anem vorejant el riu. El camí cada cop presenta menys dubtes. Passem per dos llocs curiosos : La Manugra i la Rasclosa del Molí de més Avall.
A les Fous, deixem el camí del riu, seguint les indicacions per anar a les Barrulles. Una suau pujada per un sender molt fressat que voreja el Barranc del Forn Teuler ens deixarà al peu de l’Ermita de les Barrulles, on havíem deixat el cotxe.

Bibliografia : Mapa MUNTANYES de PRADES 1:25000 Ed. Piolet (2010).