Uploaded November 15, 2015

Recorded November 2015

2.1
4.2

near La Riba, Catalunya (España)

CompeGps Land
Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track):

╞ Temps en mov.: 3h52' || Vel. en mov.: 3,5 km/h
╞ Ascens acum.: 790 m+ || Des. acum.: 789 m-
╞ Pendent màx.: 109%* || Pend. mín.: -68%
Resum desnivells || IBP: 83(B)
MIDE: medi 3/5 | itinerari 3/5 | desplaçament 4/5 | esforç 3/5

La Riba > carena de la Serra de les Guixeres, sense camí (arribant pel Grau del Coster de la Cansaladeta > Puig Cabré) > corriols del cim | Alt Camp, Vilaverd {740m+}
A prop de Vilaverd, Comarca de l' Alt Camp

RECOMANACIÓ : degut al tram per la carena sense un camí ben definit i a través de diversos matollars de garric (maleïdament punxants i esgarrinxadors), aquests tram, de moment, només es pot fer en pantaló llarg, el que implica que només es pot fer els mesos de fred...

:. ITINERARI .:

La Riba > C/ la Ràpita > Sender en direcció al Puig Cabré (trobem indicadors; de bon començament és curiós per ser la continuació d'un carrer costerut) > corriol del peu del Cingle de la Cova de l'Olivar (he buscat la cova però no l'he trobat; el corriol va resseguint les marjades de la costa i en molts punts queda molt just per passar, amb perill de caure al bancal de baix) > Grau del Coster de la Cansaladeta (un grau força rocós i costerut, amb vistes esplèndides de l'entorn; és fàcil ja que no té cap pas grimpador) > Puig Cabré, o Puigcabrer, i la Torre d'en Petrol (arribem per un sender planer dibuixat entre el dens matollar de garric; mentres, ja veiem la Serra de les Guixeres des d'altura) > baixada per sender fins a trobar la pista que va de Picamoixons a Fontscaldes > pista fins al Pla de Gràcies a Déu > trencall esq per corriol curt fins a l'extrem de la serra, on comença el tram carener >>

>> inici de la carena de la Serra de les Guixeres: és un tram lent, malparit i feixuc, però un bon repte pels aventurers, degut a la multitud de roques i blocs (de baixa altura) que anem saltant constantment, com també grimpar, desgrimpar o vorejar penjats de mans, per tal d'anar avançant i superar l'intractable matollar de garric que domina tot aquest vessant, dens, extens i esgarrinxador a més no poder. No hi ha cap traçat marcat, ens hem d'anar buscant la vida, i justament els trams més pelats de matolls els trobem tot resseguint la cresta de la cinglera, fet que dóna sensacions un pèl vertiginoses. També anem trobant entre el garrigar trossets de corriols fets per les cabres de la serra i que podem aprofitar... Parlant de cabres, tota l'estona he tingut un grup de tres cabretes que no deixaven d'allunyar-se mentres jo m'aproximava, elles saltant ben tranquiles per la carena mentres jo patia constantment per mantindre l'equilibri... >>

>> baixada de la serra abans de la part més abrupta de la carena, per un corriol molt poc marcat i de molt desnivell, on hem de xafar el matollar en molts punts. He deixat de fer aquest tram de la carena perquè es veu més complicat i força arriscat, i prefereixo fer-ho acompanyat per si de cas. A més, aquesta carena és molt lenta de travessar i em quedaven només dues hores de sol per fer la resta de la ruta... >>

>> retrobem la pista que va de Picamoixons a Fontscaldes > trencall esq pel corriol d'enllaç amb la cimera de la serra (trobem fites que indiquen l'entrada; està una mica descuidat i puja bastant fort fins arribar a la cresta, on continua planer entre el mantell de garric) > cim de la Serra de les Guixeres > baixada de la serra per corriol entre l'obaga (trobem marques indicadores; un primer pas té dues cordes d'ajuda, el demés no té tanta inclinació però degut a la fullaraca humida del camí resulta maleïdament relliscós...) >>

{...}

inici - parc davant de la zona d'aparcament

C/ la Ràpita | inici sender cap al Puig Cabré (indicadors)

sender de la Riba al Coster de la Cansalada (en direcció al Puigcabrer)

1) dta - corriol del peu del Cingle de la Cova de l'Olivar | 2) recte - Grau Coster d la Cansaladeta

Cingle de la Cova de l'Olivar (pel corriol que ressegueix el peu; trobem fites)

mitja volta (però el corriol tmb continua fins a la pista)

Grau del Coster de la Cansaladeta (trobem indicadors)

final del grau | inici sender al Puigcabrer (mirador a la Riba i la Serra de les Guixeres)

Ruins

Puig Cabré (o Puigcabrer) i la Torre d'en Petrol | mirador

final sender de baixada del Puigcabrer | enllaç amb pista

trnc. esq - corriol fins a l'extrem de la serra | Pla de Gràcies a Déu

inici carena de la Serra de les Guixeres (extrem sud)

carena de la Serra de les Guixeres (extrem sud)

carena de la Serra de les Guixeres (1)

carena de la Serra de les Guixeres (1.2)

carena de la Serra de les Guixeres (2)

carena de la Serra de les Guixeres (final, vistes a la cimera de la cresta))

final baixada de la carena - enllaç amb pista

trenc. esq - corriol d'enllaç al cim de la serra

extrem oriental de la serra

cim de la Serra de les Guixeres

sender de baixada de la serra (molt relliscós! hi ha un 1r pas amb cordes d'ajuda)

final baixada de la serra, enllaç amb camí

(parada) vistes a Lilla | inici tram llarg de pista en direcció a Vilaverd-La Riba

camí vorejant marges | vistes a la cinglera de la serra

vistes a Vilaverd

trenc. esq - camí fora-pista, en direcció a La Riba

arribant al Mas de Grasset (abandonat) | vistes al Molí de l'Estret

inici corriol de baixada tot resseguint la tanca de l'AVE (inclinat i relliscós, la tanca ajuda)

vistes al Molí de l'Estret i a la Riba | via de servei del túnel de l'Ave

la Canalissa

vistes a la Canalissa | carretera a la Riba

River

carretera a la Riba | foto del Riu Francolí al seu pas pel Molí de l'Estret

entrant a la Riba i punt final de l'excursió

• Photo of eserret

eserret Mar 27, 2016

La ruta és xula, pero recomano fer-la amb mitjons llargs o pantalons llargs hi ha uns matolls cabrons a dalt que em van deixar les cames esgarrinxades. Jo la vaig fer corrent enllaçant desde Fontscaldes com a inici i final amb un total de casi 19km.

• Photo of Albosc Albert

Albosc Albert Mar 29, 2016

Hola! coi, em sap greu, ho volia deixar apuntat a la descripció, que aquesta ruta, de moment, només es pot fer amb pantaló llarg... o sigui els mesos de fred.
    Bfff, ja m'imagino com deuries acabar.
    Ara ho apunto a la descripció!
    Agreixo el comentari, ànims!