Uploaded April 26, 2015

Recorded April 2015

1.7
3.5

near Tavertet, Catalunya (España)

Ruta Circular als voltants de Tavertet, que si bé no és llarga en excés, presenta algunes dificultats que s'han de tenir presents. Es tracta de baixar pels cingles de les balmes, des de la zona sud-oest del poble (Portell Sestrat), cap a la riera o Sot de Balà (passant pel costat del Portell de Balà), per arribar a una llengua del pantà. Allí es pot veure, si cau aigua, el Salt del Noguer a l'altra costat. Just poc després de visualitzar des de baix el Puig de la Força, que ens quedarà a mà esquerra, trobarem un corriol amb un fort pendent que ens remuntarà fins el coll del Castell Cornil, on ens quedarà el Puig de la Força a un costat i la península rocosa del Pla del Castell a l'altre. En aquest punt hi ha vàries possibilitats:
a) Donar la volta al massís rocós per un corriol volat, on trobareu un pas amb cadena (gens recomanable per a criatures de l'edat que sigui), des d'on podreu gaudir d'unes vistes i sensacions inigualables, retornant al punt inicial.
b) Es pot pujar al Puig per un altre corriol i arribar fins l'enclusa penjada a la puta sud-oest, fent un petit pas al buit, ja que queda una escletxa d'uns 80 cm i un tronc que fa de barana. A la plataforma també podreu gaudir d'unes sensacions espatarrants.
Recularem pel mateix lloc fins el coll i seguirem en direcció nord-est, seguint les baumes que deixen pas pel rocallam i per un petit grau, pujarem damunt de la plataforma per anar retornant cap el poble seguint el camí de ronda que discorre al costat de la cinglera. Al l’entra al poble, ho podem fer pel costat sud-est, per tenir una altra perspectiva.