Moving time  one hour 47 minutes

Recorded December 2018

1.0
2.0

near Olesa de Bonesvalls, Catalunya (España)

[100 cims] Olesa de Bonesvalls - Montau
23/12/2018
Un 23 de desembre amb màniga curta i molta calor, tot i els sol baix.
Avia amb poca estona hem sortit tard i hem decidit pujar a un lloc alt proper per veure algunes vistes. Afortunadament el dia ha acompanyat.
Des del cim hem vist el Pirineu nevat, Sant Llorenç del Munt, el Montseny, totes les serralades litorals i prelitorals des del Montseny fins la Mussara. La xemeneia de la tèrmica de Cubelles... Amb temps i uns llargavistes, es pot posar noms a un munt de llocs...

La ruta s'inicia a la part superior de la urbanització de Olesa de Bonesvalls, al costat dels dipòsits d'aigua per una pista que va en direcció llevant. Desseguida la deixem i ens enfilem per la dreta per un sender que puja bastant dret fins a una colladeta, just sota una gran torre de molt alta tensió. Girem a l'esquerra per passar la collada i enfilem fins el cim, amb antenes i torres d'alta tensió per tot arreu, hem contat fins a 5 línies en direcció a l'àrea metropolitana.
Busquem una cova anunciada al costat del cim però sense èxit malgrat unes fites. Hi ha massa brossa i tenim poc temps.
La nota negativa és la gran quantitat de motos de trial o de trail que passen per camins que no hi poden passar, malmetent-los i posant en perill a les persones que hi passen caminant. On són els agents rurals? Aquest any ja ens hem trobat massa cops a incívics i irresponsables que per ells val tot i a sobre tenen la barra de justificar-se dient que els camins són obert gràcies a ells.

La tornada és pel mateix lloc. Un cim amb bones vistes malgrat tot i amb poca més història avui dia.

El Montau

La pista i el Montau darrera

Per la dreta

El Montau

• Photo of Sílvia A.

Sílvia A. Dec 25, 2018

Un cim amb molt bones vistes, Mar Mediterrani, Pirineu, Prepirineu, i Serralades Prelitorals.