1.3
2.6

near Espluga de Serra, Catalunya (España)

TEMPS/TIEMPO: 3h 54min

Com arribar-hi: Des de Pobla de Segur s'agafa el Eje Pirenaico N-260 direcció Pont de Suert, mantenint-se al carril de la dreta per poder girar a l'Esquerra direcció Erinyà i Serradell. Seguir les indicacions fins a Serradell, 6 km després.

Inici del trajecte - Comença des de la part més oest del poble de Serradell, des d'aquest punt s'agafa la carretera que s'allunya del poble direcció oest fins a una corba molt tancada on hi ha un encreuament amb una pista de terra.

0.8 km (22 min) - S’ agafa aquesta pista de terra que es segueix poca estona fins a un sender.

1.1 km (30 min)- Aquest punt s'agafa un sender que puja sobtadament des de la pista fins a l'ermita de Santa Eulàlia, una ermita recentment reformada que vigila el fons de la vall. Des d'aquest punt surten 2 camins (pistes antigues) i s'agafa la pista que puja més propera a la muntanya (dreta).

1,7 km (47 min)- Poc després d'agafar aquesta antiga pista, es veu un sender que puja, anomenat per la gent local "Camí de les Vaques", ja que és utilitzat per aquestes. Comença l'ascens fins a Sant Aleix.

3,4 km (2 h 09 min) En aquest punt hi ha un petit encreuament senyalitzat per la gent local, el qual ens indica direcció a serradell o direcció Sant Aleix. Aquí s'agafa el sender, direcció Sant Aleix que continua cap al nord.

3,8 km (2 h 26 min) - S'arriba l'ermita de Sant Aleix, de la qual solament queda una paret dreta, en aquest punt acaba l'ascens i la ruta comença el seu descens de forma més aviat suau. La ruta continua direcció nord per una clariana ampla molt marcada per la vegetació.

3.9 km (2 h 30 min) - En aquest punt gira direcció sud fins a enllaçar amb una pista forestal que es marca molt subtilment pel poc trànsit, passant pel costat d'una bassa artificial.

4,9 km (2h 58 min) - S’arriba a un encreuament on es passa per la pista més propera cinglera, que s'endinsa dins d'un bosc més aviat espès.

5,4 km (3 h 05 min) - En mig de la pista es troba un arbre trencat, que en dona el senyal per desviar-se per un sender que puja a l'esquerra i que porta fins al Coll de Fuga. Aquest tram és molt empedrat i el camí es troba molt difuminat, el sender va descendent poca a poc passant entremig de petites agrupacions de boixos.

5,9 km (3 h 19 min) - Continua el sender difuminat, amb unes espectaculars vistes que ens permet veure tota la part est de la Conca de Dalt (Sossis, Claverol, Pont de Claverol, Hortoneda...).

6,1 km (3h 22 min) - En aquest punt, es poden veure una de les vistes més maques del poble de Serradell. El sender comença baixar per un tram emboscat.
l
6,2 km (3 h 23 min) - Comença el descens per la Canal Ampla, on el camí es complica i obliga a baixar lentament per un tram molt empedrat

6,3 km (3 h 24 min)- Corba tancada amb un petit encreuament on s'ha de seguir a la dreta. (Opcional: Poc després de sortir de la corba, es troba un sender que puja a dreta (senyalitzat artesanalment) que porta fins a la cova de l'Espluguell utilitzada en l'antiguitat com a pleta. Per tornar al camí principal s'ha de tornar pel mateix lloc per on s'ha arribat a la cova).

6,9 km (3h 32 min)- El sender planeja arran de paret fins a arribar a un enrocat on s'ha de baixar amb molt de compte.

7,1 km (3h 35 min)- En aquest punt s'ha de deixar el camí principal i seguir per un sender que baixa a l'esquerra pel costat d'una roca gran. Aquest tram de sender es difumina segons l'època de l'any a causa de la gran quantitat de fullaraca.

7,3 km (3h 38 min) - Es troba una corba tancada que permet agafar el camí vell d'Erinyà a Serradell, es segueix aquest camí fins que fa una espècie d'esplanada.

7,5 km (3h 41min) - Justament després de l'esplanada hi ha un caminet que segueix en sentit contrari que passa pel costat d'una bassa artificial, s'ha de seguir aquest camí que permet creuar el barranc, i seguir tombant sempre a la dreta on es troba un rierol que és la sortida de la Font de Tabani. Un cop creuat el rierol es segueix costa amunt fins a arribar a la carretera.

7,7 km (3h 44 min) - S'arriba a la carretera per un sender amb bastant pendent, es segueix la carretera costa amunt fins a Serradell i es creua el poble per arribar al punt de partida de la ruta.

8.4 km (3 h 54 min) - Serradell, final d’itinerari.

(Durant el transcurs de la ruta es pot veure el camí senyalitzat per marques grogues)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Como llegar: Desde Pobla de Segur se coge el Eje Pirenaico N-260 dirección Pont de Suert, manteniéndose en el carril de la derecha para poder girar a la Izquierda dirección Erinyà y Serradell. Seguir las indicaciones hasta Serradell, 6 km después.

Inicio del trayecto - Comienza desde la parte más oeste del pueblo de Serradell, desde este punto se toma la carretera que se aleja del pueblo dirección oeste hasta una curva muy cerrada donde hay un cruce con una pista de tierra .

0.8 km (22 min) - Se coge esta pista de tierra que se sigue poco rato hasta un sendero.

1.1 km (30 min) - Este punto se toma un sendero que sube repentinamente desde la pista hasta la ermita de Santa Eulalia, una ermita recientemente reformada que vigila el fondo del valle. Desde este punto salen 2 caminos (pistas antiguas) y se toma la pista que sube más cercana a la montaña (derecha).

1,7 km (47 min) - Poco después de tomar esta antigua pista, se ve un sendero que sube, llamado por la gente local "Camino de las Vacas", ya que es utilizado por estas. Comienza el ascenso hasta "Sant Aleix".

3,4 km (2 h 09 min) En este punto hay un pequeño cruce señalizado por la gente local, el cual nos indica dirección a Serradell o dirección "Sant Aleix". Aquí se toma el sendero, dirección "Sant Aleix" que continúa hacia el norte.

3,8 km (2 h 26 min) - Se llega la ermita, de la que solo queda una pared derecha, en este punto termina el ascenso y la ruta comienza su descenso de forma más bien suave. La ruta continúa dirección norte por un claro ancho muy marcado por la vegetación.

3.9 km (2 h 30 min) - En este punto se gira dirección sur hasta enlazar con una pista forestal que se marca muy sutilmente por el poco tráfico, pasando por el lado de una balsa artificial.

4,9 km (2h 58 min) - Se llega a un cruce donde se pasa por la pista más cercana al risco, que se adentra en un bosque más bien espeso.

5,4 km (3 h 05 min) - En medio de la pista se encuentra un árbol roto, quenos da la señal para desviarse por un sendero que sube a la izquierda y que lleva hasta el Coll de Fuga. Este tramo es muy empedrado y el camino se encuentra muy difuminado, el sendero va descendiendo poca a poco pasando en medio de pequeñas agrupaciones de boj.

5,9 km (3 h 19 min) - Continúa el sendero difuminado, con unas espectaculares vistas que nos permite ver toda la parte este de la Conca de Dalt (Sossis, Claverol, Pont de Claverol, Hortoneda ...).

6,1 km (3h 22 min) - En este punto, se pueden ver una de las vistas más bonitas del pueblo de Serradell. El sendero comienza bajar por un tramo emboscado.
l
6,2 km (3 h 23 min) - Comienza el descenso por la "Canal Ampla", donde el camino se complica y obliga a bajar lentamente por un tramo muy empedrado

6,3 km (3 h 24 min) - Curva cerrada con un pequeño cruce donde hay que seguir a la derecha. (Opcional: Poco después de salir de la curva, se encuentra un sendero que sube a derecha (señalizado artesanalmente) que lleva hasta la cueva del Espluguell utilizada en la antigüedad como redil. Para volver al camino principal se ha de volver por el mismo lugar por donde se ha llegado a la cueva).

6,9 km (3h 32 min) - El sendero planea pie de pared hasta llegar a un enrocado donde se debe bajar con mucho cuidado.

7,1 km (3h 35 min) - En este punto hay que dejar el camino principal y seguir por un sendero que baja a la izquierda junto a una roca grande. Este tramo de sendero se difumina según la época del año debido a la gran cantidad de hojarasca.

7,3 km (3h 38 min) - Se encuentra una curva cerrada que permite tomar el camino viejo de Erinyà a Serradell, se sigue este camino hasta que hace una especie de explanada.

7,5 km (3h 41min) - Justamente después de la explanada hay un camino que sigue en sentido contrario que pasa junto a una balsa artificial, se debe seguir este camino que permite cruzar el barranco, y seguir girando siempre a la derecha donde se encuentra un arroyo que es la salida de la Fuente de Tabani. Una vez cruzado el arroyo se sigue cuesta arriba hasta llegar a la carretera.

7,7 km (3h 44 min) - Se llega a la carretera por un sendero con bastante pendiente, se sigue la carretera cuesta arriba hasta Serradell y se cruza el pueblo para llegar al punto de partida de la ruta.

8.4 km (3 h 54 min) - Serradell, final de itinerario.

(Durante el transcurso de la ruta se puede ver el camino señalizado por marcas amarillas)