Uploaded September 25, 2016

Recorded September 2016

1.9
3.8

near Santa Margarida de Montbui, Catalunya (España)

CompeGps Land
● Traçat i altituds corregides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ●
☞ Temps en mov.: 2h 45' (aprox)
☞ Desnivell acum.: 480 m+ / 480 m-
☞ Pendent màx./mín.: +68* / -41 %

● Actualitzacions ●
☞ juliol/2017 - Desbrossats els corriols de la torre de guaita i dels voltants de l'Alzina Mil·lenària.

● Apunts de l'itinerari ●

Anoia -- Santa Margarida de Montbui > Camí de la Serra fins al peu de la Tossa de Montbui (anem vorejant camps i prats dels masos que uneix aquest camí, amb vistes molt obertes de l'entorn, molt bonic!) > pujada a la Tossa pels corriols de la Clota i el nou enllaç costerut fins al sender de la cinglera (amb el que pugem al mirador, tot vorejant la cinglera, per alguns passos equipats amb graons i cordes d'ajuda, ben entretingut!) > Mirador de la Tossa (espectacular mirador a tota la Conca d' Òdena, els seus municipis i les serres, puigs i tossals que l'envolten) > Església de Santa Maria i el Castell de la Tossa > Pla de la Tossa (agafant, entre camins forestals, els corriols de les antenes i de la torre de guaita) > corriols al voltant de l'Alzina Mil·lenària (tot visitant l'alzina...) >>

>> Serral / Turó de les Onze i el Mirador de les Onze (vistes singulars i molt boniques de la Tossa i l'Obaga de Can Bisbal, també de la zona del Coll del Guix, amb Jorba de fons) > baixada del serral pel llarg corriol del solell (el de les ziga-zagues) > Can Prim (comença tram de camí asfaltat entre camps i prats, amb molt bones vistes de l'entorn) > corriol del peu de la Tossa fins al mas de la Font del Llop > enllaç amb el corriol del mas (comença vorejant la tanca de la finca, on pasturen cavalls i cabres) > corriol dels xaragalls dels Ermots (una petita zona espectacular pels xaragalls de margues blaves que la conformen) > tornada a Montbui pel Camí de la Font del Llop i el Camí de la Serra ||

● TOTS ELS CORRIOLS DE LA RUTA ELS HEM DESBROSSAT I ARREGLAT AQUESTS DARRERS 2 MESOS !! A gaudir-ho (mentre duri...)

● Comentari sobre les fotos : el mateix dia de la ruta se'm va fer de nit i vaig deixar de fer fotos en ben passat Can Prim... I per no deixar waypoints en blanc, he afegit fotos d'uns dies posteriors en els trams del mas de la Font del Llop i dels xaragalls dels Ermots.

A prop d' Igualada, Conca d'Òdena, comarca de l' Anoia, província de Barcelona.

01 inici Camí de la Serra (indicadors) - creuem el Torrent de Garrigosa

02 Camí de la Serra - vistes a Montbui i a la Tossa

la Clota

03 cruïlla de la Rasa de la Font del Llop (indicadors) - seguim camí en dir. a la Tossa

04 cruïlla de la Clota (indicadors) - seguim pujada per corriol en dir. a la Tossa

05 bif-esq: seguir el corriol que puja (corriol de la Clota a la Tossa)

06 cruïlla dels 4 camins (costa de la Clota; la Tossa) - seguir corriol de la dta

07 trencall del nou enllaç costerut fins al sender de la cinglera de la Tossa

08 enllaç amb el sender de la cinglera de la Tossa (final del nou tram costerut)

09 sender de la cinglera de la Tossa (1)

10 grauet amb graons i cordes d'ajuda (sender de la cinglera de la Tossa)

11 últim pas amb cordes d'ajuda (sender de la cinglera de la Tossa)

Panorama

12 Mirador de la Tossa de Montbui

Park

13 la Tossa de Montbui - parc infantil i zona de bancs-mirador

Religious site

14 Església de Santa Maria de la Tossa i les restes del castell - restaurant de la Tossa

15 collet de la Creu de la Tossa - tot seguit, agafem el corriol que puja a les antenes

16 sortida del corriol de les antenes - seguim camí forestal pel Pla de la Tossa

Information point

17 Mirador del Pla de la Tossa

18 cruïlla de la torre de guaita - seguir pujant pel corriol fins a la torra

19 torre de guaita forestal de la Tossa

20 inici corriol de la torre de guaita de la Tossa (final amb baixada trialera)

21 enllaç amb camins/corriols al voltant de l'Alzina Mil·lenària (final corriol torre guaita)

Tree

22 l'Alzina Mil·lenària

23 cimera del Bosc del Benito - vistes entre pins

24 cruïlla del Bosc del Benito - sortim de pista, per corriol

25 bif-dta: cruïlla de corriols de l'Alzina Mil·lenària

26 cruïlla del Solell del Serral de les Onze

27 enllaç del camí del Turó de les Onze (cimera del Serral de les Onze)

28 camí del Turó de les Onze - corriols al voltant del mirador

Panorama

29 Mirador de les Onze (el Serral / Turó de les Onze)

30 corriol del Solell del Serral de les Onze (1) tram inicial

31 corriol del Solell del Serral de les Onze (2) tram ziga-zagues

32 corriol del Solell del Serral de les Onze (3) tram final, descens costerut

33 Solell del Serral de les Onze - final corriol - seguim pista en dir. a Can Prim

34 camí de Can Prim al Serral de les Onze - punt amb bones vistes (de nit)

35 Can Prim - inici tram camí asfaltat, creuem dos torrents

36 fi camí asfaltat - tirem a munt per la pista de l'Obaga de Can Bisbal, fins a enllaç amb corriol

37 sortida de pista de l'obaga - inici corriol del peu de la Tossa

38 baixada trialera - corriol del peu de la Tossa

39 inici corriol del mas de la Font del Llop

40 punt amb bones vistes de la Conca i Montbui - variant esq del corriol del mas de la Font del Llop

41 final corriol del mas - enllacem amb corriol dels xaragalls dels Ermots (d'inici voreja el camp)

42 dues bifs. sempre a la dreta - corriol dels xaragalls dels Ermots

43 xaragalls dels Ermots

44 enllaç amb el Camí de la Font del Llop

45 cruïlla de la Rasa de la Font del Llop - girem esq en dir. a Montbui (Sta. Margarida)

46 tornada: enllaç amb Camí de la Serra - ja tornem fins a Montbui (el nucli antic)

• Photo of Daniel0885

Daniel0885 Jun 6, 2020

Ruta preciosa amb una mica de tot