Uploaded August 25, 2016

Recorded August 2016

1.0
2.0

near Sant Martí de Tous, Catalunya (España)

CompeGps Land
● Traçat i altituds corregides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ●

☞ Temps en mov.: 1h 30' (aprox)
☞ Desnivell acum.: 210 m+ / 210 m-
☞ Pendent màx./mín.: +42 / -30 %

Anoia -- Sant Martí de Tous (sortida des del castell) > corriols de la Devesa > sender de la Riera de la Fou de Tous, passant per la Font de la Fou, la Cova del Diable i el Saltant de la Fou > Pla de l' Aubereda > tornada a Sant Martí de Tous, pel Pont de la Passada

Una petita volta pel terme de Tous i la seva perla apreciada, el barranc del Saltant de la Fou, en aquest mes d'agost quan tot està completament sec i podem arribar caminant fins a la gran balma que forma el mateix saltant... Tot i així, reconec que visitar-ho els mesos plujosos és encara més bonic i espectacular ;)

● Recomanació (per mesos plujosos): als inicis de la ruta, si voleu evitar l'enllaç enfangat del corriol de la costa del Rafat amb el camí del Pla de la Sala (un punt on es barregen les aigües de la Riera de Tous i dos torrents) haureu de variar la ruta des del Castell, anant pel Camí del Cementiri i el Pont de la Riba, on ja s'agafa el camí que puja al pla...
També, d'aquesta manera, deixaria la dificultat general de la ruta com "facileta"...

● Actualitzacions ●
- Agost/2017 - sender de la Riera de la Fou: desbrossada completa.
- Agost/2017 - corriol de la Costa del Rafat: desbrossada ràpida.

● ITINERARI ●

>> Sant Martí de Tous (inici al peu del Castell de Tous, al C/ del Camí del Cementiri) > Camí del Pla de la Sala (hi baixem pel corriol trialer de la costa del Rafat; al final trobem un toll que complica l'enllaç) > bosc de la Devesa (ens endinsem per corriol, tot fent un puja-baixa) > sender de la Riera de la Fou de Tous: passant per la Font de la Fou, la Cova del Diable, i la Fou i el seu saltant i balmes > Pla de l' Aubereda (per la Torre de l' Aubereda, caminant per pista amb vistes obertes de l'entorn) > Camí del Torrent de Cavaller (pista a la vora de camps d'ametllers; anem aproximant-nos a Tous, amb bones vistes de l'església i el castell; també passem per davant l'escola canina Cave Canem) > Pont de la Passada (de la Riera de Tous; amb panells informatius dels Molins de Tous) > tornada a Tous, refrescant-nos a la font pública del Camí del Safareig i el Bar-cafeteria L'Ateneu... > Església de Sant Martí i el Castell de Tous ||

● També amb aquesta ruta "se fa saber" que m'ha donat per desbrossar tot el sender de la Riera de la Fou, fent-lo apte inclús per a BTT. Estava quedant molt descuidat, es formaven passos molt estrets entre plantes i esbarzers i, només caminant, et punxaves vàries vegades durant el camí. Ara ja ha quedat en bona amplada en gran part del recorregut! A gaudir-ho! (mentre duri...)

Sant Martí de Tous, comarca de l' Anoia, província de Barcelona.