Uploaded May 9, 2016

Recorded May 2016

1.0
2.1

near Santa Margarida de Montbui, Catalunya (España)

CompeGps Land
● Traçat i altituds corregides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ●

☞ Temps / vel. en mov.: 1h 45' / x km/h
☞ Desnivell acum.: 350 m+ / 352 m-
☞ Pendent màx./mín.: 60%* / -35%
Resum desnivells | IBP: xx ()

● Actualitzacions :
setembre/2016 - arreglats i desbrossats els corriols dels Ermots (zona de xaragalls o "badlands").
agost/2016 - desbrossats els corriols de la falda de la Tossa, tot pujant per la Clota.

Anoia -- Santa Margarida de Montbui > la Tossa de Montbui (pujada per la cinglera) > jardí del Castell > xaragalls dels Ermots > Montbui

Una excursió curta i bonica, i també força dura, amb la que pugem a la Tossa de Montbui per corriols i un nou enllaç, molt costerut i relliscós, que comunica amb el sender de la cinglera. Aquest sender dóna la volta al peu mateix de la cinglera fins a uns passos amb esglaons i cordes que ens ajuden a acabar de pujar al mirador de la Tossa, són curts i senzills, però la pujada és dura... El recorregut és encantador, ja que anem vorejant la paret de roca per una banda, i per l'altra anem veient l'horitzó, des d'altura, entre les copes dels últims pins i alzines que creixen a dalt de la costa. A més, la diversió està assegurada, entre el tram costerut i relliscós i els passos amb cordes i esglaons...
Per afegir, aquest nou enllaç així com el sender s'han desbrossat recentment!

Envers a la tornada, baixem per l'obaga d'alzinar i els corriols que la travessen de dalt a baix... I ja deixant darrere la falda de la Tossa, donem una volta pels Ermots, una zona amb xaragalls de margues blaves molt curiosa de veure... A més, hi acabem de baixar per un d'aquests xaragalls!

A prop d' Igualada, Conca d' Òdena, comarca de l' Anoia, província de Barcelona.

01 creuem el Torrent de Garrigosa - continuar en dir. a la Tossa pel Camí de la Serra

02 foto a prop de Montbui (pel Camí de la Serra)

03 arribant a la falda de la Tossa (pel Camí de la Serra)

04 cruïlla de corriols de la Clota, al peu de la Tossa

05 cruïlla dels 4 camins, seguir corriol de la dreta (falda de la Tossa)

06 inici pujada a la cinglera de la Tossa, enllaç nou molt costerut

07 final tram costerut - inici sender de la cinglera de la Tossa

08 inici passos amb esglaons i cordes d'ajuda - sender de la cinglera de la Tossa

09 Mirador de la Tossa de Montbui

14 enllaç amb pista

15 peu de l'obaga de la Tossa - sortim de pista, per camí/corriol forestal

15 bif. corriol, seguim de baixada (trialera) fins al mas de la Font del Llop

17 seguim corriol a la vora de la tanca de la finca ('mas de la Font del Llop')

19 corriol bif. esq

20 creuem pista - inici corriol d'Els Ermots (comença vorejant un prat)

21 Els Ermots (conjunt de xaragalls en margues blaves, ben curiós de veure)

22 enllaç amb el Camí de la Font del Llop - comença tornada a Montbui, per camins entre prats i camp