Uploaded April 5, 2015

Recorded April 2015

1.9
3.8

near Tarragona, Catalunya (España)

CompeGps Land
Traçat i altures corretgides amb arxiu MDT05
de l'ICC (abans de penjar el track):

╞ Temps en mov.: 2h59' || Vel. en mov.: 4,2 km/h
╞ Ascens acum.: 389 m+ || Des. acum.: 391 m-
╞ Pendent màx.: 40% || Pend. mín.: -35%
Resum desnivells | IBP: 54/48 (C)

Tarragona, mar i muntanya | Sant Pere i Sant Pau > clot de la Budellera > platges de Tarragona (camí de ronda per l' Arrabassada, la Savinosa, la Platja dels Capellans i la Llarga) > Colls Majors > Mas d'en Rossell (corriols i trialera)

:.ITINERARI.:

Sant Pere i Sant Pau (barri nord de Tarragona) > corriols de Viladegats > Camí del Llorito > trencall pel sender del clot de la Budellera (puja empinat aquesta muntanyeta; més endavant anem resseguint el precipici del clot) > baixada de la muntanyeta del clot per la trialera del vessant sud (tenim vistes obertes i esplèndides al mar i tota la costa de Tarragona) > tram de 4 passos seguits per conductes de pas que travessen el ferm de l'autovia i demés carreteres (és un tram molt xulo i divertit de seguir!) > camí de l' Estadi del Nàstic >>

>> C/ Josep V. de Foix en direcció a la platja > Platja de l' Arrabassada > inici camí de ronda per la costa rocosa, tot vorejant la tanca de l'antic Sanatori de la Savinosa (de nit és terrorífic...) > Platja de la Savinosa (la meitat de llevant és nudista/naturista, però el camí passa separat de la sorra) > següent tram del camí de ronda tot resseguint la costa rocosa, fent-se camí entre els arbustos i els pins encorbats d'arran de mar > arribem a la petita Platja dels Capellans (és molt maca i semblant a una cala, però vigilada) > últim tram del camí arran de costa, on al final veiem sobresortir la Punta del Morrot, marcant l'extrem de ponent de la següent platja... > la Platja Llarga >>

>> sortim de la Llarga per baix del pontet de la via del tren i la N-340 > seguim el C/ Tramuntana pujant poc a poc durant una bona tirada, fins a trobar el trencall, a mà esq, d'un sender senyalat amb indicadors i un panell informatiu, dels Camins de Tarragona, i on comencem l'etapa de "muntanya" per tornar cap a Sant Pere >>

>> inici del sender PR > Colls Majors > els Pinars > Mas de l'Escriu (amb trams estrets com un corriol) > enllaç amb el Camí Nou de la Budellera (que seguim només uns metres comptats) > trencall en direcció al Llorito (trobem indicadors) > comença pujada per sender rocós seguint marques PR, més endavant, però, em desvio per un corriol i així arribar al Mas d'en Rossell, tot pujant una trialera per arribar a dalt de tot, on trobem un petit pla amb vistes obertes a tota la costa i el mar... > tot seguit, baixem fins a enllaçar amb el camí PR que ens condueix al Barranc de la Budellera i els olivars de baix del pont de l'autovia >>

[...]

corriols de Viladegats

punt amb bones vistes del mar i de Tarragona fins al Llorito - cruïlla de corriols i trialera

(anada) ft- arribada al Camí del Llorito (asfaltat), cruïlla del GR-172 i GR-92

(anada) ft- camí a la muntanyeta de la Budellera

ft- vistes al clot de la Budellera i seguint corriol del precipici

(anada) ft- arribant a dalt (segueixen corriols puja-baixa entre bancals abandonats)

(anada) ft- vistes des de la muntanyeta del clot de la Budellera (segueix baixada trialera)

ft- inici tram de conductes de pas per carreteres

ft- últim conducte de pas (arribant per pista de desaigüe)

ft- vistes a l'Arrabassada

ft- camí vorejant l'antic Sanatori de la Savinosa

ft- vistes a la Savinosa

ft- camins de la Savinosa

ft- camins de la Savinosa (II)

ft- arribant a la Platja dels Capellans (vistes a la Llarga)

ft- costa del Morrot (entre la Platja Llarga i la dels Capellans)

ft- sortint de la Platja Llarga (per túnels de pas)

ft- trencall en direcció als Boscos i al Llorito (PR) - indicadors i plànol topo

ft- Colls Majors i el Camí dels Pinars (indicadors - trencall a la Budellera)

Tree

els Pinars

ft- seguint marques PR (corriolet)

enllaç al Camí Nou de la Budellera (el sender arriba vorejant un camp del Mas de l'Escriu)

ft- indicadors - trencall direcció al Llorito des del Camí Nou de la Budellera

ft- trencall dta per corriol, en direcció a trialera del Mas d'en Rossell

ft- trialera pel Mas d'en Rossell

ft- el Mas d'en Rossell (part alta)

foto baixant al Barranc de la Budellera

ft- corriol d'enllaç al Carrer Pairal (evita finca particular)

entrada corriol (evita i rodeja finca particular)

finca particular (prohibit el pas cap a la dreta)

ft- corriol al clot de la Budellera

Santuari del Llorito

ft- Camí Coves del Llorito, vistes a un portal de la marjada (i rampa d'enllaç a corriols)