Uploaded March 28, 2015

1.8
3.6

Viewed 1977 times, downloaded 68 times

near Tarragona, Catalunya (España)

CompeGps Land
:: Traçat i altituds corretgides amb arxiu MDT05
(abans de penjar el track) ::

╞ Temps en mov.: 3h10' || Vel. en mov.: 3,6 km/h
╞ Ascens acum.: 434 m+ || Des. acum.: 433 m-
╞ Pendent màx.: 45% || Pend. mín.: -45%
IBP: 52/42 (D) || Resum desnivells

:::: CAT ::::

Tarragona | Sant Pere i Sant Pau > trialeres de El Fortí del Llorito i dels masos de Els Boscos de Tarragona > corriol del Santuari del Llorito a les Coves

Aquesta ruta està pensada per enllaçar unes quantes trialeres, tant de pujada com de baixada, dels masos propers a la urb. Els Boscos de Tarragona, com són el Mas d'en Rossell, el Mas de les Puces i el Mas de l'Escorpina (o Mas Vilar). Com és evident sóc un fan de caminar aquests camins esgavellats, abruptes i amb desnivells ben picats, segurament per l'emoció que comporta tot plegat, posant les coses difícils i fent suar la cansalada, però sense massa perills.

A banda de l'orografia dels camins, parlant de l'entorn i del paisatge, en molts punts d'aquests masos trobem vistes obertes i des d'altura, sobretot al Mas d'en Rossell, veient el mar, la costa que va des de Tarragona fins a Altafulla i algunes urbanitzacions dels boscos de pinars vora mar.
Com visc a St. Pere i surto des d'aquí, entre mig m'agafa tota la zona del Santuari del Llorito i la muntanyola que l'eleva, el Fortí, que també té uns quants corriols macos i complicadets de seguir, quedant repartits entre l'anada i la tornada.

Parlant de la tornada i del corriol a les Coves del Llorito, ja finalitzant la ruta, el segueixo fins a visitar la "cova amagada", només aquesta de les tres existents, i la que té un accés més complicat. Per arribar-hi, seguim el sender fins a vorejar una timba de roca que és el sostre d'aquesta cova (un punt amb vistes obertes a Tarragona i al mar) i continuem, només uns metres més, fins a trobar un pas a l'esq que desgrimpa, és veu clarament gràcies a una senyal blanca, i és curt (només una passa) però fa de mal baixar. Tot seguit es gira a l'esq per diversos passos de senglar que fem ajupits fins a l'entrada de la cavitat, tot per damunt de grans roques i per baix de branques d'ullastres i garrofers.

D'aquest últim tram de la cova, en aquesta ruta només he fet una parell de fotos ja que en tinc una altra recorrent totes les coves, a més dels corriols i passos de roca que les enllacen, on sí que vag fer-ne un bon grapat. Si t'interessa veure-la, és aquesta:
Tarragona > Sant Pere i Sant Pau > les 3 Coves del Llorito (Loreto) > Parc del Llorito > volta pel Mas d'en Morató {7,2 km, 190 m+/-}

:::: ESP ::::

Tarragona | San Pere y San Pau (San Pedro) > trialeras de El Fortín del Llorito (Loreto) y de las masías de Els Boscos de Tarragona > corriol del Santuario del Loreto a las Cuevas

Esta ruta está pensada para enlazar varias trialeras, tanto de subida como de bajada, de los terrenos de las masías cercanas a la urb. Els Boscos de Tarragona, como son el Mas d'En Rossell, el Mas de Les Puces y el Mas de L'Escorpina (o Mas Vilar). Como es evidente soy un fan de andar estos caminos abruptos, maltrechos y con desniveles bien picados, seguramente por la emoción que conlleva todo, poniendo las cosas difíciles y haciendo sudar la gota gorda, pero sin demasiado peligro.

Aparte de la orografía de los caminos, hablando del entorno y del paisaje, en muchos puntos de estas masías encontramos vistas abiertas y desde altura, sobretodo en el Mas d'En Rossell, viendo el mar, toda la costa que se extiende desde Tarragona hasta Altafulla y algunas urbanizaciones de los bosques de pinares junto al mar.

Como vivo en San Pere y salgo desde aquí, en medio me pilla toda la zona del Santuario del Llorito (o Loreto, en español) y la colina que lo eleva, el Fortín, que también tiene varias sendas bonitas y complicadillas de seguir, quedando repartidas entre la ida y la vuelta.

Hablando de la vuelta y del corriol a las Cuevas del Llorito, ya finalizando la ruta, lo sigo hasta visitar la "cueva escondida" ("cova amagada", en catalán), sólo ésta de las tres existentes, y la que tiene un acceso más complicado. Para llegar, seguimos la senda hasta bordear un precipicio de roca que es el techo de esta cueva (un punto con vistas abiertas a Tarragona y al mar) y continuamos, sólo unos metros más, hasta encontrar un paso a la izq que destrepa para ir bajando, se ve claramente gracias a una señal blanca, y es corto (sólo un paso). A continuación se gira a la izq por varios pasos de jabalí que hacemos agachados hasta la entrada de la cavidad, pasando por encima de grandes rocas y por debajo de ramas de acebuches y algarrobos.

De este último tramo de la cueva, en esta ruta sólo he hecho un par de fotos ya que tengo otra recorriendo todas las cuevas, además de las sendas y pasos de roca que las enlazan, donde sí que hice un buen puñado. Si te interesa verla, es ésta:

corriol d'enllaç (de St. Pere al Camí de les Coves del Llorito)

trialera (vistes al mar i a la pedrera de la Budellera)

Camí de les Coves del Llorito (indicadors GR 98 i 172)

pujada al Santuari del Llorito per la trialera del Fortí (a dalt està la petita torre militar, ara en ruïnes)

vistes al mar des de la muntanyeta del Fortí del Llorito

corriol resseguint marge

trencall als corriols del Fortí, pròx. bif. a dta: baixada x corriol trialer (precaució: àrea de caçadors activa)

:: CAT :: trencall als corriols del Fortí; pròx. bif. a dta: baixada x corriol trialer (precaució: àrea de caçadors activa) :: ESP:: desvío a los 'corriols' del Fortín; próx. bif. a dcha: bajada x corriol trialero (precaución: área de cazadores activa)

baixada del Fortí per corriol trialer (ft)

Dead-end street

esplanada del Fortí (NO anar per aquí, s'acaba el camí)

túnel de pas per l'A-7

trencall esq (trobem indicadors); sortim del camí i seguim el sender que travessa el Mas d'en Rossell

cruïlla senders del Mas d'en Rossell (vistes al mar i la costa); passem davant d'una barraca i bif. dta: baixada per trialera

:: CAT :: cruïlla de senders del Mas d'en Rossell (vistes al mar i la costa); passem per davant d'una barraca i següent bif. a la dta: baixada per trialera (comença com un camí rocós) :: ESP :: cruce de senderos del Mas d'En Rossell (vistas al mar y la costa); pasamos por delante de una barraca y siguiente bif. a la dcha: bajada por trialera (empieza como un camino rocoso)

baixada del Mas d'en Rossell per trialera (ft)

llera del torrent del Mas Vilar (creuant pista de conductes)

trencall esq - trialera de pujada al Mas de les Puces

Ruins

ruïnes del Mas de les Puces, final trialera (fotos)

corriol de baixada al barranc

barranc del Mas de les Puces (fotos escales naturals)

passos d'arrels, Mas de les Puces

enllaç amb sender del Mas de l'Escorpina

Ruins

ruïnes del Mas de l'Escorpina (masia i cup)

trencall dta - cruïlla del marge (Mas de l'Escorpina)

trencall esq - corriol d'enllaç

trencall esq - sender PR i GR

trialera del Mas de l'Escorpina (seguint marques GR)

continuació del sender GR

Dead-end street

tram oblidat (sense continuació)

baixada d'arrels

corriols variats (trencall dta - endavant NO continua)

parada-descans (vistes al Boscos de Tarragona i al mar)

tornada - trencall al corriol dels tobogans (de pujada)

Ruins

caseta en ruïnes (tram final del corriol dels tobogans)

entrada al recinte del Santuari del Loreto (o Llorito)

vistes des del Llorito (pel corriol del darrera)

Park

Parc del Llorito (parc infantil i gran zona de barbacoes amb taules de pícnic, també hi ha bar)

entrada al sender de les Coves del Llorito

sostre de la 'cova amagada' i trencall per baixar (actl. indicat amb marques blanques; hem de desgrimpar un esglaó)

Cave

la 'cova amagada' (arribem resseguint la pared de la timba, baixant roques com esglaons...)

cruïlla dels corriols de les coves (cap a baix per tram nou fins a carrer | dta: altres coves | esq: el Llorito)

trencall dta - corriol d'enllaç de carrers