1.5
3.0

Viewed 2053 times, downloaded 77 times

near Segart, Valencia (España)

SENDERISME: 25 senderistes. Ruta circular que ix de l'aparcament en el marge dret de la CV-329, a 1 Km. de Segart. Prenem la senda GR-10,"Variante Garbí", que en constant ascensió ens conduïx fins al "Plá del Garbí"; primer per una estreta senda i després a través de la "Canal del Garbí". Es tracta d'un tram de gran bellesa, amb certa dificultat tècnica, no presenta complicacions però exigix prestar atenció. Està constituït per parets verticals de roca de rodeno, amb ixents en els que recolzar-se, en les que s'han disposat cadenes per a agafar-se en els punts de més dificultat. Superada la canal, girem a la dreta per la senda que ascendix (travesant la carretera) fins a les grans lloses superposades de rodeno, formant un mirador natural que oferix unes immillorables vistes de la Serra Calderona i del Golf de València. Des d'este punt divisem el mirador del "Garbí", en una superposició de penyes de rodeno. Deixem el mirador natural i seguint l'itinerari dels miradors, arribem al mirador del "Garbí", amb les seues espectaculars vistes. A continuació, l'itinerari ens conduïx a l'últim mirador, situat en l'àrea recreativa del Garbí, on es troba l'Ermita. Des d'este mirador divisem el Camp de Morvedre amb els municipis d'Estivella, Albalat del Tarongers, Sagunt, etc. Sense tornar sobre els nostres passos, la senda rodeja el Puntal del Garbí i ens situa en la senda GR-10 en sentit descendent fins als voltants de la canal. Aci girem a la dreta i seguim la senda fins al següent encreuament que prenem a l'esquerra per a iniciar el descens per la pedrera fins a Segart, tram en forta inclinació que no oferix gran dificultat. Posteriorment, la senda descendix en zig-zag fins a un camí de terra entre garroferes i pinedes, on girem a l'esquerra. Uns metres més avant girem dos vegades a la dreta fins a aconseguir el Barranc de la Font que, en pocs minuts, desemboca en la plaça de l'Ajuntament de Segart, on agafem la carretera CV-329 fins al punt d'inici i final de la ruta.

alto de la Canal

vista-panorámica

• Photo of rutadura

rutadura Jun 6, 2014

La qüestió és no parar, molt ben explicat.

• Photo of falsorro

falsorro Oct 6, 2015

Ruta muy divertida y pasando por un paraje muy bonito cuando se sube por la Canal del Garbi, recomiendo la ruta y mas teniendo en cuenta lo cerca que esta de Valencia.