September 21, 2021

September 2021

Advanced Filters

Filter by recording month or date. Find trails only from people you are following.

Get Wikiloc Premium Upgrade to remove Ads
Advanced Filters Advanced Filters

near Lles de Cerdanya, Catalunya (España)

La ruta d'avui la comencem des de Lles de Cerdanya, poble assentat sobre un replà al pendent de la muntanya a l’entorn de l’església de Sant Pere, amb un robust campanar, tan característic dels pobles de muntanya de la sub-comarca del Baridà, que es troba entre les dues comarques de l'Alt Urgell i de la Cerdanya.
Agafem la carretera asfaltada fins a les pistes d'esquí de fons i muntanya i tal com anem pujant, assaborim les vistes de les muntanyes de l'entorn entre la serra de Comaermada i el Cadí.
Passem pel costat del Càmping El Cortal del Gral, situat al pla de Sant Francesc i amb vistes impressionants de la cara nord del Cadí.
Seguim pujant per la Ctra. de Cap de Rec fins arribar al Refugi de Cap de Rec, on hi trobem les instal·lacions de les pistes d'esquí de fons i de muntanya.
A partir d'aquí, deixem l'asfalt i continuem pujant per la pista del Pradell, de terra i de bon fer. Passem pel Pla de la Molina 2080 m, Refugi del Pradell, gaudim dels diferents baixants d'aigua, riu Setut, riu Colilla, fins arribar al l'espai d'esbarjo i pic-nic de Pollineres, creuat pel Riu del Molí.
Aquí mateix trobem les indicacions de la pista que puja fins als Estanys de la Pera, amb una mica més de dificultat per ser bastant pedregós.
Pel camí no deixem d'assaborir de les vistes, on reconeixem La Tossa d'Alp, Penyes Altes... entre d'altres i tot resseguint el Riu del Molí, arribem als Estanys de la Pera.
El primer que ens trobem és l'estany petit, i per anar a l'estany gran, acabem de pujar fins al refugi dels Estanys de la Pera, obert amb servei de Bar, on no et pot perdre fer-hi un toc de relax acaronat entre muntanyes i amb vistes a la Vall.
Agraïm a la gent del refugi, que ens han deixat lligar les bicicletes i hem fet una escapada a donar una volta per l'Estany Gran, que el trobem a uns 15 min. a peu.
Ara ja de tornada, amb la intenció de fer circular, un cop hem arribat de nou a Pollineres, i recuperant la pista que no té dificultat, hem anat direcció a Arànser, però abans hem passat per l'encantador espai del refugi de Prat de Miró, també pel Refugi del Fornell, on hi ha les instal·lacions d'esquí Nòrdic de Catalunya Aransa, que a partir d'aquí torna a ser carretera asfaltada fins a Lles de Cedanya
Un cop arribem a Arànser, aprofitem per donar-hi una volta i continuem per carretera fins a Lles, que abans d'arribar al punt d'inici, fem un tomb pel poble, passant per l'ermita de La Mare de Déu del Benefici.
Una magnífica ruta 100 % ciclable, excepte el tram d'anar i tornar de La Font de les Pollineres als Estanys de La Pera, que és en una pista bastant pedregosa.
Salut i natura.

• Photo of Estació d'esquí de fons de Lles de Cerdanya

Pista del Pradell direcció a La Font de Les Pollineres

Pla de la Molina 2080 m.

• Photo of Pla de la Molina 2080 m.

Refugi de Pradell

• Photo of Riu del Molí

Estany petit de la Pera

• Photo of Estany petit de la Pera

Indicacions al estany gran de la Pera