Uploaded August 19, 2019

Recorded August 2019

7.7

near Dòrria, Catalunya (España)

(18-08-2019) Dòrria-Creu de Meians-Osséja-Coma Morera-Creu de Meians-Dòrria

**PRESENTACIÓ DE FOTOS ORDENADES D'INICI A FINAL**

Sortim des de la part més alta del poble de Dòrria i seguim la mateixa pista de ciment per la que hem arribat i que aquí es converteix en pista de terra. Seguirem aquesta pista en perfecte estat, que ens pujarà fins a la Collada de la Creu de Meians un comencem un bucle. Des de la Creu de Meians, veiem a la nostra dreta, la pista per on baixarem de tornada, ara nosaltres creuem el prat, cap a uns pals indicadors, passem la porta, comencem a baixar una mica pels prats i de seguida trobem la pista per on hem de continuar.

Aquesta pista és un puja i baixa, a trossos amb una mica de pedra solta fins arribar al Coll Marcer, on la pista millora molt i comença a baixar. Baixem ràpid per aquesta pista i quan planeja una mica, agafem la pista de la dreta (hi ha un pal indicador, però amb els rètols en blanc). Aquesta pista ens porta a passar pel costat del refugi de Vilallobent, que deixem uns metres sota la pista, a la nostra esquerra, més endavant la pista es converteix en pista-corriol molt fàcil i sortim després de creuar una barrera a la pista que ve d'Osséja.

Seguim aquesta pista cap avall, en general en bon estat, menys alguns trossos de pedra solta i de solcs de la pluja, però que ens baixa ràpidament fins a Osséja. Passem pel llac d'Osséja i sortim del poble seguint la Route Forestière, són uns 14 km de pista rural enquitranada, oberta al trànsit i que ens pujarà fins a Coma-Morera el punt més alt de la ruta d'avui.

Des d'aquí passem la porta que hi ha al costat de l'aparcament i anem prats avall fins a trobar una pista que seguim cap a la dreta. Aquesta pista té un parell de trams, un d'uns 100 metres i l'altre d'uns 200 metres de pedra solta i amb molta pendent, no ciclables per a tothom, sort que ens ha agafat de baixada i no hem hagut d'empènyer. Arribem a la Collada de la Creu de Meians, tanquem el bucle i tornem a Dòrria pel mateix camí.

Per aquests dos trossos poso la dificultat tècnica com a moderada, la resta es fàcil. Cal tenir en compe el kilometratje i el desnivell.
Tenint en compte l'enorme quantitat de trencants, no faig una descripció detallada de cada un d'ells, però si que a la ruta hi he posat molts wp amb fotos, que poden ajudar.