Uploaded December 24, 2018

Recorded December 2018

4.2
8.4

near Castellcir, Catalunya (España)

Btt amb assistència elèctrica, ruta totalment ciclable si us agraden els senders. Només un parell d'esglaons tècnics i una pujada forteta però factible. NO recomendada després de fortes pluges quan els senders estiguin molt humits.
És una ruta de senders i corriols preciosos amb camins poc freqüentats on només trobem asfalt a Collsuspina i Castellcir. Fàcil, sense trialeres molt tècniques, només punts concrets on haureu de fer peu a terra segons el nivell tècnic de cadascú. Creuen diverses vegades torrents i guals, tots factibles a no ser que hagi plogut molt i vagin excepcionalment crescuts.

Sender d'Esplugues, corriol de Fontscalents, senders de la font del Faig, corriols de dalt i de baix del Toll, sender torrent del Mal, caminet del Vapor, corriols de la Vinyota...

Punt d'interès: Masia Espluges, pont romànic, Font i espluga de Fontscalents, Poua de glaç impressionant de Can Sant Jeroni (PERILL la vegetació amaga caigudes dins la poua), torrent de Fontscalents, Font del Faig, panoràmica des de l'Espinoi, Collsuspina, camí Ral, el Toll amb serveis, bar, fonts per tot, les cabanes i Cova Morta visitable de franc, gorgs al torrent del Toll, Poua del Vapor, Poua de la Vinyota, font de la Vinyota, gastronomia a Collsuspina i restaurant gastronòmic italià a Castellcir on també es pot menjar casolà a Can Sala, Hi ha farmàcia i forn de pa.

Un parell de pujades on l'ajuda elèctrica s'agraeix però que són factibles sense massa complicacions. La principal dificultat a l'hivern és el fang, molt fang, en l'enllaç entre Toll i Mal: a la pista el tractor i al sender les motos han remogut el terra causant uns 200m pràcticament intransitables. Al torrent del Mal, just després, es pot esbandir tot una mica. Altres vegades he passat per aquí sense tant problema.

Esplugues

Mas i pont romànic, interessant racó
Archaeological site

Poua Can Jeroni

PERILL la vegetació amaga caigudes al fons de la poua

Gual

Planet del bosc

Information

Serveis al Toll

WC Bar aparcament i visita a les coves
Building of interest

Poua de la Vinyota

Font de la Vinyota

Riera de Fontscalents

Salt d'aigua, gorgs i paisatge