Uploaded June 25, 2019

Recorded June 2019

4.8
9.6

near València d'Àneu, Catalunya (España)

València d'Àneu - Refugi Pla de les Fonts MTB 2019 from bttmania.org on Vimeo.

Sortim de València d'Àneu i pugem cap a Son deixant la carretera ben aviat, primer pista i després el sender de Pedals de foc BTT 4/5 per la Boga de Sta Maria sota La Coma directe a Son. Preciós i relativament fàcil si us agraden els senders encara que calgui posar peu a terra per algun roc, un parell de graons i alguna arrel, el bosc i després les vistes s'ho valen prou.

A Son prenem el camí que puja suau pel bosc primer, després les Planes de Son (MónNatura Pirineus), Cabanyeres, Estaro, Palomera i Bosc Negre. La pujada és prou constant, remuntem uns 500m desnivell en 8Km de pista agradable, després un descans i finalment la remuntada fins el refugi, tot plega per paratges ben macos no es fa gens pesat.

Dinem prou bé al refugi del Pla de la Font i des d'allà baixem per pista... menys de 2Km fins trobar un sender meravellós pel Planell de Basiero fins a Jou. EL corriol és molt molt divertit i el bosc simplement meravellós, hem gaudit molt.

A Jou agafem el sender de les Costes que també es prou entretingut i no tant difícil com ens havien dit, però això és molt subjectiu... És un sender de muntanya tipus GR amb algun peu a terra però majoritàriament ciclable si us agraden les els corriols tècnics.

Anem a petar a Esterri d'on es pot pujar tranquil·lament per la carretera revirada a València d'Àneu o bé seguir el track i posar a prova la vostra habilitat en ebike o la vostra força si sou professionals ja que el sender comença amb tres pujades inhumanes impossibles si no vas motoritzat. Esteu avisats!