Uploaded July 27, 2019

Recorded July 2019

5.3

near Castellcir, Catalunya (España)

Pugem per pista i camins, baixem per corriols fabulosos molt fluïds i amb algun puntet tècnic.

BKC Víctor Xavi Mese

De Castellcir cap a Santa COloma Sasserra i fins La Pollosa per pista i només un petit corriol.
Pujada alternativa a Sant Cugat de Gavadons dura i molt maca per camins en boscos preciosos fins la Font del Regàs on neix el riu Congost i, per tant, el Besòs.
Sant Cugat de Gavadons, grans vistes quan el temps acompanya, Fem cap al Pol per Nualard i Costallisa, quatre pujades més...

El Pol, grans vistes si no fos que s'ha posat a ploure i ventar. Ens esperen uns 12Km de baixada dels que aprox. 8Km són senders.

Baixem del Pol per senderol molt maco amb punts tècnics fins al Camí Ral passant sota la carretera i ens acostem sense arribar a Collsuspina per agafar els senders del Toll.
Baixada preciosa del Toll, sender amb flow i boscos meravellosos i els punts d'interès de les Coves del Toll amb fonts, serveis, la Cova de la Teixonera, les cabanes...
La segona part del corriol pel torrent Mal que és menys concorregut però igualment interessant, és un sender quasi continu molt recomanable.

Anem a petar al Torrent de la Fàbrega deixant-nos de fer un parell de senders obacs perquè estan tapats per llenya.

El darrer corriol d'avui evita la carretera a prop de les Poues de la Ginebreda (interessant visita) i els Molins Xic, Sant Joan i el rentador de la llana del Roquer, poues del Vapor i de la Vinyota i cal Murri (els cavalls). Remuntem el camí de la Baga Fosca fins Casanova de la Vall (agrobotiga) per retornar a Castellcir pel camí ciclable paral·lel a la carretera.

Font Regas

Naixement del riu Congost (Besòs)

Caminot

Camí Ral

Coll de Nualard

corriol dreta

Atenció tardor hivern: fangar impracticable