Technical difficulty   Moderate

Uploaded October 8, 2017

Recorded October 2017

near Taradell, Catalunya (España)

Volta al Massís del Montseny amb inici a Taradell. Més de noranta quilòmetres de ruta on gaudirem de paisatges realment impressionants sobretot a la tardor.
Primer coll del dia, Collformic, suau i còmode sense rampes dures excepte la sortida del poble de Seva. Baixada llarga fins al poble del Montseny.
Tot seguit, llarga pujada amb 1200 metres de desnivell fins al sostre del Massís, el Turó de l'Home. Cal esmentar que alguns trams de carretera en els darrers quilòmetres d'ascens, just després del trencall, estan en un estat de deteriorament notable i que a la baixada haurem de prendre precaució i disminuir la velocitat.
Tot seguit, continuem la ruta en direcció a Santa Fe. Canviem completament de paisatge, entrant en un preciós bosc de faigs. Pedalarem en lleuger ascens amb alguns trams de baixada fins que arribarem al Coll de Bordoriol. Des d'aquí farem una ràpida baixada fins a Viladrau i tot seguit fins a Masvidal.
Acabarem la ruta fent el darrer ascens del dia, la Collada de Mansa i retornar fins al punt de sortida, Taradell.