near San Dalmay, Catalunya (España)

Exigent ruta circular feta amb bicicleta de carretera de 91,6 km, 1.650 metres de desnivell +. Temps en moviment 4 hores i 38 minuts.
Hem sortit del poble de Sant Dalmai en direcció a Brunyola, tot i que abans d’arribar al poble de Brunyola, hem agafat una carretereta a la dreta fins arribar al k.33 de la C-63. Des de aquí, hem anat en direcció a Anglès, GI-542 Osor. Passat el poble d’Osor, hem agafat una carretera a la dreta fins al Coll de Nafré i finalment Mare de Déu del Coll ( primer port d’avui ). Desfem el camí fins al Coll de Nafré i baixem per una pista asfaltada fins el Pantà de Susqueda, seguim carretera avall fins a El Pasteral. Aquí girem a l’esquerra per la C-63 en direcció a Amer. Cap al final del poble d’Amer, girem a l’esquerra en direcció al Parc de Bombers i comencem a pujar per la GI-7525 fins a Sant Martí Sacalm, (segon port d’avui ), desfem el camí fins a El Pasteral i seguim per la C-63 cap a Anglès. A Anglès agafem la N-141e i abans d’arribar a Pujols, girem a la dreta per agafar la GI-540 en direcció a Mas Llunès. Passem per Estanyol fins arribar al trencant a la dreta de la GI-533 fins arribar novament al punt de sortida ( Sant Dalmai ).