Uploaded August 9, 2016

Recorded August 2016

near les Preses, Catalunya (España)

Malgrat que he visitat moltes vegades la veïna comarca de la Garrotxa, encara em quedava pedalar per la Vall del Bac. És una carretera asfaltada en la seva totalitat, a la part central, just abans del Collet de Colldecarrera, trobarem dos trams de formigó.
És una vall llarga i solitària i amb un traçat traïdor, ple de curts pujadors i trams de pla i baixada que fan que guanyar altura sigui molt lent. Entre mig, dos trams, sobretot el primer, amb rampes dures de debò.
Aneu-hi proveïts d'aigua, sobretot en època estival amb forta calor, com el meu cas.
Un cop arribem al trencant de Capsacosta, descens suau fins a Sant Joan de les Abadesses i pujada a Sentigosa amb un primer tram suau i ràpid i un segon tram que sembla que no pugi però puja.
Un cop a Sentigosa, baixada suau fins a la carretera d'Olot a Vallfogona i tot seguit un ràpid i espectacular descens fins a Olot.
A Olot, fem la tornada en direcció a Ridaura i la Pinya per, ja de pla, retornar a les preses.