Uploaded February 12, 2015

Recorded February 2015

8.6

near L'Arboç, Catalunya (España)

L'Arboç - La Juncosa del Montmell. 120215

Avui també, com cada dijous, hem sortit amb bicicleta de carretera a fer una volta i rodar una estona, anàvem cinc amics de la Penya Ciclista de l'Arboç, en Feliu, Manel, Victoriano, Josep S. i Josep D. Hem anat a fer una ruta com a variant de la típica que es fa habitualment tots els dijous, avui hem escurçat el recorregut, hem pujat fins a Sant Jaume dels Domenys i la Torregassa, i al arribar a Masllorenç hem anat direcció a la Juncosa del Montmell i hem esmorzat a un bar de la zona. Desprès hem anat a pujar fins a la Juncosa del Montmell, que es el punt més alt de tot el recorregut.

La ruta circular amb sortida de l'Arboç passa pels següents llocs: Casa-roja, Llorenç del Penedès, Sant Jaume dels Domenys, l'Hostal, La Torregassa, El Papiolet, Llorenç del Penedès, Casa-roja, Llorenç del Penedès, El Papiolet, Ortigós, La Bisbal del Penedès, L'Esplai del Penedès,La Font d'en Talló, Masarbonès, Masllorenç, Rotonda de la Rubiola, El Mirador del Penedès, La Juncosa del Montmell, La Bisbal del Penedès, Rotonda La Bisbal del Penedès, Ortigós, El Papiolet, Llorenç del Penedès, Poligón l'Empalme, Banyeres del Penedès i arribada a l'Arboç.

Estudi sobre salut i bicicleta:

L'informe "Salut i Bicicleta" s'ocupa detalladament dels efectes positius d'anar en bicicleta sobre les articulacions, l'esquena, així com sobre el sistema circulatori i immunològic i representa el major estudi que fins ara s'ha dut a terme sobre els beneficis de la bicicleta per a la salut.

Muntar amb bicicleta enforteix el cos i l'ànima. Aquest ha estat el resultat d'aquest estudi publicat pel Centre de Salut de la Universitat Alemanya de l'Esport (DSHS) de la ciutat de Colònia per a l'empresa fabricant de seients Selle Royal. La Universitat Alemanya de l'Esport és una de les més reconegudes a nivell mundial per la seva tasca en la investigació de la medicina esportiva i estudis fisiològics de l'esport.

"Qui va en bicicleta regularment, s'estalvia visites al metge, medicaments i, fins i tot tractaments molt costosos. Encara que no es comenci a fer exercici regularment fins a una edat avançada, els resultats són palpables. Les persones que pateixen les típiques molèsties de dolor d'esquena , sobrepès i altres malalties cardiovasculars, podrien gaudir de molts anys de bona salut, si es decidissin a fer servir més la bicicleta, "comenta el Dr. Froböse, president del Centre de salut de DSHS i coordinador principal d'aquest nou estudi.

L'anàlisi d'aquests estudis demostren que els problemes més comuns de salut com per exemple, les molèsties o dolors d'esquena i les irregularitats circulatòries o del cor es poden prevenir mitjançant l'ús de la bicicleta.