Uploaded February 26, 2015

Recorded February 2015

7.1

near L'Arboç, Catalunya (España)

Pineda de Santa Cristina - l'Arboç. 260215

Avui també, com cada dijous, hem sortit amb bicicleta de carretera a fer una volta i rodar una estona. Hem anat vuit amics de la Penya Ciclista de l'Arboç, en Feliu, Ramón, Manel, Victoriano, Josep S, Mateo, Antonio de Llorenç i Josep D. Avui hem anat a fer una ruta com a variant de la típica que es fa habitualment tots els dijous, avui també hem escurçat el recorregut, des de Masllorenç hem anat direcció a la Juncosa del Montmell i hem esmorzat al bar Marinada. Desprès hem continuat fins a la Juncosa del Montmell, que es el punt més alt de tot el recorregut, fins tornar altra vegada al punt de sortida.

La ruta circular amb sortida de l'Arboç passa pels següents llocs: Casa-roja, Llorenç del Penedès, El Papiolet, Ortigós, La Bisbal del Penedès, L'Esplai del Penedès,La Font d'en Talló, Masarbonès, Masllorenç, Rotonda de la Rubiola, El Mirador del Penedès, La Juncosa del Montmell, La Bisbal del Penedès, Rotonda La Bisbal del Penedès, Ortigós, El Papiolet, Llorenç del Penedès, Poligón l'Empalme, Banyeres del Penedès i arribada a l'Arboç.

La bicicleta, una medicina sobre rodes:

Protegeix les articulacions.

Muntar amb bicicleta és molt avantatjós per a les articulacions dels genolls ja que el 70-80% del pes del cos és esmorteït pel selló. Per aquest motiu anar amb bicicleta és una bona alternativa al jogging ja que les articulacions i els cartílags no han de suportar aquesta sobrecàrrega. Els moviments cíclics que es realitzen al pedalejar representen una càrrega mínima per a les articulacions i garanteixen una situació de suport òptima per als cartílags. Si les articulacions suporten poca pressió, l'energia i les substàncies nutritives poden ser difoses amb més facilitat pels cartílags.

Els que protegeixen les articulacions muntant amb bicicleta regularment, prevenen amb això el risc d'emmalaltir d'artrosi i també s'asseguren que caminar i córrer no suposi un problema amb el pas del temps.

La Bisbal del Penedès

Llorenç del Penedès

• Photo of sans josep

sans josep Feb 26, 2015

bones tardes,, avui, ruta de convivencia i d relax unicament trencada per uns poc i per poc rato, o sia una bassa d'oli. Felicitats, Pep,, pel reportatge fotografic d tots els dies, una feinada.
    molt agraït.......salud i cames.

• Photo of Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau Feb 26, 2015

Gràcies Josep!
    Felicitats a tu que, pràcticament, tota la ruta has anat al davant marcant el pas, es nota que ara estàs amb bona forma.