Uploaded August 4, 2019

Recorded August 2019

near Castellfollit de la Roca, Catalunya (España)

Volta a la zona volcànica de la Garrotxa i ascens a la Mare de déu del Mont. Sortida i arribada des de Castellfollit de la Roca. Començament de la ruta molt suau remuntant fins a Olot i Can Xel. Descens cap a Santa Pau, Mieres i Banyoles on fem parada per esmorzar.
Emprenem la marxa amb terreny suau fins que creuem la carretera nacional que va de Besalú a Figueres. Aquí comença pròpiament l'ascens a la Mare de Déu del Mont amb gairebé dinou quilòmetres i mil metres de desnivell al 4.9%, si bé les rampes fortes comencen a partir del quilòmetre 8. A mig port, on trobem el trencall de Beuda i que prendrem de baixada, trobem un descans de dos quilòmetres que ens ajudarà a respirar i agafar forces per afrontar la segona part de l'ascens amb tres quilòmetres finals al 9.6, 9.6 i 8.8%.

A dalt, estàtua de bronze de Mossèn Cinto Verdaguer i taula d'orientació amb excel·lents vistes, si el dia ho permet.
Després d'omplir bidons i una coca cola ben fresca, comencem el descens. Com hem dit anteriorment, prenem el trencall en direcció a Beuda parant molta atenció amb la gran quantitat de grava petita que hi ha a cada corba de ferradura. Deixats els trams amb més pendent, pedalegem ràpidament sempre de baixada amb alguna curta pujada.
Per culpa de la forta calor, ens veiem obligats a parar a Beuda i comprar més aigua en un bar del poble. Tanquem la ruta passant per Besalú, Argelaguer i Sant Martí de Llèmena on haurem de fer front a la darrera trampa en forma de rampa al 10%.

Bona ruta!!!

Mare de Déu Del Mont

Mieres

Olot

Parquing, inici de la ruta

Sant Jaume de Llierca

Sant Joan Les Fonts

Santa Pau

• Photo of oscar torello

oscar torello Aug 5, 2019

Maca la ruta i pujada a Mare de Deu del Mont.

• Photo of Guillem Plans

Guillem Plans Aug 6, 2019

Oscar, moltes gràcies pel comentari i la valoració!