Uploaded July 8, 2014

Recorded July 2014

near Berga, Catalunya (España)

Espectacular i dura ruta que transcorre per uns paratges molt solitaris i molt poc transitats.
La duresa es concentra als dos primers colls enllaçats, Fumanya (aperitiu) i Pradell (diria que és el port més dur de Catalunya en coeficient). Acte seguit desapareixen les rampes dures però el desnivell acumulat a les cames ens anirà passant factura amb les ascencions de Josa, Port i Jouet.
Cal dir que el desnivell acumulat positiu és de 3000m i no de 4000 com diu wikiloc.

El coll de Pradell és un port de muntanya a cavall dels municipis de Vallcebre i Saldes a l'Alt Berguedà. Té una altura de 1.735 metres.[1] Té una llargada de 15,3 km al 6,6% si es puja des de Guardiola de Berguedà.[2] Els primers 9 kilòmetres no són de gaire desnivell, però en els últims sis kilòmetres té una pendent mitjà de gairebé l'11% i amb un pendent màxim del 24% en un tros encimentat després de passar una zona de pícnic on hi ha el llac Tumí i l'antiga mina Tumí submergida. Hi ha dos vessants més, un que es puja des de Saldes, amb 9 km al 4,5% i un altre de 17 km al 6,7% passant primer el coll de Fumanya que són 12 km al 8,5 %, i després hi ha una baixada de dos kilòmetres i s'enllaça amb els tres últims quilòmetres del port per la zona de Vallcebre. És un port bastant desconegut pel món del ciclisme, ja que mai s'hi ha pujat en cap cursa ciclista. La zona va ser un important centre de mineria, amb extraccions a cel obert.
Mountain pass

Tuixent

• Photo of chincheta

chincheta Aug 25, 2014

Una ruta espectacular pel seus paisatges i les carreteres amb molt poc trafic de cotxes.Molt bé.

• Photo of Guillem Plans

Guillem Plans Sep 1, 2014

Moltes gràcies pel comentari chincheta!
    Sens dubte, una volta que acabes recordant durant molt de temps.

• Photo of ratillaman

ratillaman Oct 26, 2014

Espectacular!

• Photo of Caroline2

Caroline2 Apr 27, 2015

Una ruta tant dura com espectacular!

• yulio May 27, 2017

Rampas duras, 5 puertos, y 3000 m acumulado....

• Photo of Guillem Plans

Guillem Plans May 27, 2017

Muchas gracias por el comentario y tu valoración Yulio!
    Espero que hayas disfrutado!