near Le Bourg-d’Oisans, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Som cinc, ens movem amb bicis de carretera. El que porta més desenvolupament té un 30/32, el que en porta menys un 36/29, tots ho posem tot. Ho portem tot a sobre, un amb un portabultos agafat a la tija i una bossa a sobre, dos amb bosses Vaude i anclatge molt lleuger a la tija i els altres dos amb bosses Apidura, un pes total d’entre els poc menys de 4Kg i poc més de 6 Kg. Tenim allotjaments reservats i anem sense assistència.
Deixem la furgoneta a Le Bourg d’Osains i allà comença l’aventura. Pugem el Glandon, Croix de Fer, Madeleine, Col dels Aravis, Col de Saises, Col de Meraillet, Cormet de Roseland, Col d’Iseran, Col du Telelegraphe, Galibiere, Col du Lauteret i Alp d’Huez. No podem fer el Col de l’Izoard, aquell dia sortim a fer el Galibier plovent i una vegada arribem a Briançon també plou, ho deixem estar, ens espera l'Hotel Ibis, piscina i sauna.
Després de 45 hores a crono obert, de 630 km i 14500 metres positius, no tenim cap incident remarcable, alguna petita lesió per sobrecàrrega i un parell de rodes punxades, res.
Us ho recomano, pedalar pels Alps és tot un espectacle.
Si algú vol seguir el trac, que vagi en compte amb l’entrada i sortida de Alvebertville, són millorables.
Que gaudiu!!! Salut i pedals!

• victor morell Dec 4, 2016

Buf! Em trec el barret davant de la ruta que vau fer!!! Quina passada!
    Una pregunteta: les bosses Apidura que portaveu, eren de 14l o eren la més gran de 17l. Ho pregunto perquè estic plantejant-me de fer la meva primera travessa en bici però no tinc experiència i no sé quina necessitat d'equipatge puc tenir (també és veritat que voldria fer-la d'uns 10 dies ...). L'opinió dels que ja teniu experiència sempre és molt benvinguda!
    Salut!

• Photo of Jordi Flavià

Jordi Flavià Dec 4, 2016

Hola Víctor, els dos que duiem bosses Apidura portavem la de 14L. El volum és just però suficient. Has de tenir en compte que en aquest tipus de rutes el pes et penalitza molt i d'altra banda cal agafar prou roba d'abric com per a poguer baixar d'un port d'aquests en condicions hivernals: guants d'hivern, samarreta tèrrmica, gorro, cubre sabatilles, goretex, camals...també el necessari per quan acabes la ruta.
    És a dir, dur lo mínim, però sense deixar-se res.
    Espero que l'informació et sigui útil i si necessites res més no dubtis a preguntar.
    Salut i pedals!!!!

• victor morell Dec 5, 2016

Gràcies pels comentaris Jordi. Són de gran ajuda!