Uploaded November 17, 2014

Recorded November 2014

near L'Arboç, Catalunya (España)

151114 Ruta Coll de les Ventoses, Coll de la Torreta i Coll de Bonastre.

Ruta per anar a fer una volta circular i pujar els tres colls, el Coll de les Ventoses, Coll de la Torreta i Coll de Bonastre.

El recorregut amb sortida de l'Arboç pasa pels següents llocs i localitats, Banyeres del Penedès, Poligón Industrial Emplame, Aqüeducte dels Arcs, Els Arquets, Sant Jaume dels Domenys, Coll de les Ventoses, Pla de Manlleu, Vall d'Infern, Ranxos de Bonany, Can Llenes, Coll de la Torreta, Coll de l'Arboçar, Les Pobles, Monestir de Santes Creus, Pont de Pedra del riu Gaià, Cooperativa Agrícola de Vila-rodona, Vila-rodona, les Quatre Carreteres, Pont del Riu Gaià, Vilardida, Montferri, Coll de Bonastre, Bonastre, La Vinya de Bonastre, Roda de Berà, La Plana, El Francàs, El Vendrell, El Molí d'en Serra, Santa Oliva, Saifores, El Priorat de Banyeres, Llorenç del Penedès, Casa Roja i tornada al lloc de sortida de l'Arboç del Penedès.

Monestir de Santes Creus

Construït entre els segles XII i XIII, el Monestir de Santes Creus és un dels paradigmes de l’arquitectura cistercenca, caracteritzada per la solidesa, la gravetat i l’austeritat. Santes Creus va ser territori d’abats i reis i, durant més de 600 anys, hi va imperar l’ora et labora que guiava amb fermesa la vida dels monjos blancs.

Santes Creus va tenir el seu moment de màxim esplendor als segles XIII i XIV gràcies al favor del llinatge reial i la noblesa. Els reis Pere el Gran i Jaume II el Just i la seva muller Blanca d'Anjou el van escollir com a panteó i en van esdevenir protectors i mecenes actius. Les seves restes reposen a l'església en dos monuments funeraris, considerats obres cabdals del primer gòtic català i els únics que ens han pervingut intactes de reis de la Corona d'Aragó.

Banyeres del Penedès

La Giralda

• Photo of sans josep

sans josep Nov 18, 2014

Hola,,,,, desde Mallorca molts records.
    SALUT I CAMES.

• Photo of Josep Mª Dalmau

Josep Mª Dalmau Nov 19, 2014

Hola Pep!
    Aprofita el viatge i que vagi molt be!