1.0
2.0

near Arnes, Catalunya (España)

Barranc de la Monrala Superior.
Un magnéfic barranc afluent del Riu dels Estrets, amb un ràpel màxim de 28 metres, o sigui que amb 2x30 en teniu prou. Ens va costar una mica de trobar doncs no hem trobat informació. l'entrada al barranc la fem una mica muntanya a través però és fàcil.
aneu fins a Horta de St Joan o Arnes i agafem el camí del Mas de la Franqueta. Des d'aquí agafem la pista del Coll de Miralles, necessari un 4x4, i un cop passat el Mas del Josepó, seguim pujant uns 1000 metres i creuem el Barranc de la Monrala. Aquí podríem baixar el Barranquet de la Monrala Inferior...molt fàcil!! Nosaltres seguim uns 150 metres més i deixem el cotxe. qudem al devant de 2 fites que marquen un corriol que s'endinsa dintre del bosc. feu servir el track de baixada, el de pujada és una encigalada. Aquest corriol al cap d'uns 200 metres ens deixa al peu de l'últim ràpel del barranc. Agafem una sendera fitada a l'esquerra de la paret. S'han d'anar seguint les fites...el camí està poc marcat, però teniu el track. El camí d'accès ens ha agradat moltíssim...molt aeri...bosc...tarteres...un collet... per fí arribem al Barranc de la Monrala. Estem al NW de Punta Blanca. El barranc és evident...anem baixant i entrant a la llera del barranc...baixem i ja trobem el 1er ràpel muntat en una cinta plana lligada a un pi.
tots els ràpels són molt bonics...cap problema. El darrer és de 28 metres...molt aeri!!!
Desfem el corriol per arribar al cotxe.
Rapels de: 15-25-10-15-18-28-16....barranc molt obert.
Molt xulo !!!
* Podeu trobar la topo al llibre de Carlos Martínez "Els 50 millors barrancs del massís del Port", però no segui les seves indicacions per arribar a l'entrada..seguiu aquestes, doncs l'entrada està una mica cambiada. Gràcies al Carlos per la seva informació!!!

1er ràpel

1040 m altura

Barranc de Vall D' Uixó

COLL DE PELLNEGRA

Reserva Nacional de Los Puertos de Tortosa Y Beceite

Deixem sendera fitada. Entrem al barranc

Entrada Monrala Inferior

780 m altura

Entrada sendera fitada

920 m altura

FINAL SUPERIOR (28 m. MAX)

Horta de Sant Joan

PUNTA DE SALLENT

Sendera fitada

Camino

sendera fitada a esquerra de la paret