Uploaded May 23, 2018

Recorded April 2018

near Torre del Compte, Aragón (España)

Primera experiència cicloturista amb la família sencera, és a dir, la dona i els fills de 7 i 5 anys. La ruta escollida és la via verda de la Vall de Zafán que comença a Alcanyís, província de Terol, i acaba a Tortosa, al llarg de de les comarques de Bajo Aragón, el Matarranya, la Terra Alta i el Baix Ebre. Com que disposàvem de tres dies i anàvem amb nens, vam optar per sortir de Torre del Comte, al Matarranya, i evitar quilometratge i trams de més pujada de la via verda. Tot i així, el tram de Torre del Comte a l'estació de Vall-de-roures és de pujada, la única que vam fer fins a Tortosa. La resta, descens fins a l'estació de Benifallet i més planera per arribar a Tortosa.

La via verda és molt espectacular, especialment el tram d'Horta de Sant Joan fins a l'estació de Benifallet, ideal per fer amb família perquè no hi ha cap mena de dificultat. L'entorn per on transita és d'una bellesa incomparable i els nens s'ho passen molt bé degut al seu recorregut favorable i pels continus túnels que es passen: imprescindible llum, ja que en alguns no funciona la il·luminació i són llargs (quedes completament a les fosques).

Nosaltres vam fer ruta, deixant el cotxe a Torre del Comte i dormint a Horta de Sant Joan i Benifallet. El primer dia, però, vaig desfer el camí amb bici per anar a buscar el cotxe i deixar-lo a Horta de Sant Joan, pel risc de pluja previst pel dia següent. Va anar bé perquè vam poder fer turisme per Vall-de-roures i l'entorn d'Horta de Sant Joan. En arribar a Tortosa vaig agafar un autobús que en tres quarts d'hora em va deixar a Horta de Sant Joan per recuperar el cotxe i recollir la família a Tortosa.

Els tres llocs on ens vam allotjar i que ens van tractar de meravella són:

1. El Racó dels Torrats (Torre del Comte)
2. La Venta del Romé (Horta de Sant Joan)
3. Hotel-Restaurant Pepo (Benifallet)

En els tres llocs ens van tractar com de la família i el menjar era deliciós, especialment el restaurant Pepo.

Cal advertir que tant la Venta del Romé com l'Hotel-restaurant Pepo queden força apartats de la via verda i cal fer alguns quilòmetres de carretera per arribar-hi. El tram de la C-12 per arribar a Benifallet és especialment transitat i millor evitar-lo amb nens. Al ser un pont de tres dies, no vam trobar altres llocs més propers a la via verda: en molts llocs ens exigien tres nits. Evitar la ruta en els mesos calorosos d'estiu.

Punts d'interès:
Nucli històric de Vall-de-roures
Convent de Sant Salvador i muntanya de Santa Barbàra (Horta de Sant Joan)
Fontcalda
Els Ports
la Gastronomia
El riu Ebre

En resum, una ruta molt i molt recomanable i que se'ns dubte algun dia o altre repetirem.

1 Torre del Comte (Racó del Torrat)