Uploaded June 25, 2014

Recorded June 2014

near Saint-Jean-Pied-de-Port, Aquitaine (France)

Etapa 2.

El recorregut transita per:

Sain jean Pied de Port, Sain Jeant le Vieux, Lecumberry, Col de Burdincurutcheta 1135 m, forêt d’Iraty, Col Bagardiak 1312 m, Col d’Orgambidesca 1284 m, Larrau, Montory, Arette, Lurbe-St- Chistau, Oloron Sainte Marie

Raid Pyrénéen Touriste. Etapa 2. Sain Jean Pie de Port, Larrau, Lurbe St. Chistau. 22 06 2014.

El dia comença amb una bona boira. Bon dia per pedalar no fa sol però tampoc fa fred.

Són les 8 del matí quan faig la darrera foto a Saint Jean Pied de Port i començo a pedalar. Tot seguit sóc a Saint Jean le Vieux, deixo enrere, Mendivia. Les primeres senyals dels ports d'Irati indiquen que això va de veres. Seran 17 km de pujada i uns 1000 m+.

Els primers són de traca i mocador, comença al 11.5 % i així els primers quilometres. De 300 a 1000 metres amb 9 quilòmetres. Així són els colls dels pirineus, curts però durs.

Sense pressa, gaudint de l’entorn, avui tot bosc. Són les 11 i sóc al rètol del coll de Burdincurucheta 1135 m. Segueixo amb lleu baixada i entro al famós bosc d’Irati, a pocs quilòmetres, el pantà d’Irabia. Bons records de les transpirinques. Una petita pausa per fer les fotos de rigor i segueixo.

La carretera, permetria de tornar a Saint Jean Pied de Port per Esterençuby, veig que és un recorregut que fan molts ciclistes de la contrada.

Un cop deixat enrere el coll i el pantà, el dia s’ha aclarit i puc gaudir de bones panoràmiques.

La pujada és de bon fer, del 7 al 10%. Sóc als colls d’Irati Coll de Bagargiak 1327 m i de baixada el coll de Orgambidesca 1284 m. La baixada és de bon fer, al fons, creu el rierol i sóc a Larrau. Sembla que faig l'etapa de la Transpirinaica.

A Larrau cerco un establiment per posar el segell. Al frontó, esta reunida la parróquia, surten de missa. A l'hostal, és ple de gen fent el vermut, sembla que és festa per aquí.

Segueixo, creuant els darrers pobles Montory, Arett, i sóc a Lurbe St Chistau.

Avui dormirem a l'hotel de les Valles, convertit en gite.

Cal destacar que en creuar els colls d'Irati i deixar enrere la BaixaNavarra, les poblacions, han canviat, sembla un altre. La regió segueix sent el pasis Vasc Frances,  però,  la Soule, l'estètica dels pobles no te res a veure. Els colors de les masies amb vermells, blaus i verds, amb els ocres de la zona- Caldra revisar l'historis.