Coordinates 2090

Uploaded June 26, 2014

Recorded May 2014

5.2

near Porto Cristo, Islas Baleares (España)

We verlaten Portocristo langs de Ma-4020 richting Manacor. Aan het tweede rondpunt kiezen we de rustige Cami de Sa Marineta, die na 3km de Cami de Son Manxo wordt. Aan het T-kruispunt rechtsaf op de Ma-4021 tot in Son Carrio, waar we even verpozen aan het mooie kerkje.
We verlaten het dorpje langs de Carrer Estacio, steken de spoorlijn over en volgen de zeer landelijke Cami de Talaies tot aan de drukkere Ma-4030 die we naar rechts volgen. We klimmen over het hoogste punt van de dag (140m) en slaan na 3 km op deze weg schuin rechtsaf via de Carrer de l'Esperança naar Son Servera, een aangenaam plaatsje om op het dorpsplein even te verpozen.
Langs de rustig landweg Cami de son Corp dalen we af naar Cala Bona, een eerder toeristisch strandstadje. Langs het fietspad tussen het strand en de hotels, winkeltjes en terrasjes rijden we een 7-tal kilometer tot we in Cala Morlanda rechtsaf via de Cami de Cala Morlanda de Ma-4023 bereiken, die ons terug naar Portocristo brengt. Voorbij de haven volgen we dan de Carretera de les Coves die ons naar de Coves del Drach brengt, een groot grottenstelsel dat men bij een bezoek aan oostelijk Mallorca zeker bezocht moet hebben! Gefietst op 27/05/2014 - Vermits de track ook onverharde of minder goede wegen volgt, is deze route niet echt geschikt voor racefietsen!

Leave Porto Cristo along the Ma-4020 towards Manacor. At the second roundabout, choose the quiet Cami de Sa Marineta which becomes the Cami de Son Manxo after 3km. At the T-junction turn right onto the Ma-4021 to Son Carrio, where you can take a rest at the beautiful church.
Leave the village along the Carrer Estacio, cross the railwaytracks and follow the very rural Cami de Talaies to the busier Mon-4030 where you drive to the right. It goes uphill and after 3km and passed the highest point of the day (140m above sealevel), turn right in Carrer de l'Esperança to Son Servera, a pleasant place to linger a moment on the village square. Take the quiet country road Cami de son Corp descending to Cala Bona, a rather touristic beachtown. Follow the bicycle path between the beach and the hotels, shops and cafes for about 7 kilometers to Cala Morlanda where you drive right along Cami de Cala Morlanda to the Ma-4023 which brings you back to PortoCristo. Beyond the harbor follow the Carretera de les Coves to the Coves del Drach, a large cave system that one must have seen when visiting eastern Mallorca.
Cycled on 27/05/2014 - As this track also follows poor or even unpaved roads, it is not very suitable for racing bikes!

Cami de Sa Marineta

Iglesia San Miguel

Iglesia San Miguel (Church, Place of Worship) Sant Llorenç Des Cardassar, Islas Baleares, ESP