Uploaded September 20, 2014

Recorded September 2014

9.4

Viewed 2070 times, downloaded 61 times

near l'Estartit, Catalunya (España)

Ruta fàcil de fer però la catalogo com a moderada per la seva longitud. Transcorre per camí ample de terra però, entre S. Llorenç dels Arenes fins a passat Fonolleres (a excepció d'uns pocs km), per camí asfaltat sense tràfic.
Travessa pobles i racons molt pintorescs, així que no us oblideu la càmera fotogràfica.

Se surt de L'Estartit pel centre per anar a buscar el Camí del Mar. Per ell arribem a Torroella de Montgrí on anirem buscar el marge del riu Ter. I travessant pomeres i arbredes, arribarem a Verges havent visitat la resclosa i les restes de l'aeròdrom republicà. Just a l'entrada, s'ha d'anar amb compte per creuar la carretera doncs és molt transitada. Només fer-ho, trobem una font amb un parell de bancs a l'ombra on podem descansar i refrescar-nos una mica.

Sortint d'aquesta població, passarem pel Molí de Jafre i per la resclosa de Colomers, per on creuarem el riu Ter i a través d'una pineda, arribarem a Sant Llorenç dels Arenes.
A partir d'aquí, comença el recorregut que transcorre per asfalt sense tràfic.

Arribem a Flaçà on a més de l'estació de la Renfe, hi ha un bon lloc per menjar un entrepà (marcat amb wp) i una font. A la sortida, cura en creuar la carretera doncs és molt transitada.
Només creuar-la, comença el tram amb pujades fins a arribar a Riuràs, d'aquí una curta baixada fins a La Pera i de nou pujada fins a Púbol, on es pot visitar el castell on va viure Gala Dalí, ara museu i també hi ha un bon restaurant per menjar (marcat amb wp).

Sortint de Púbol, segueix la pujada fins a arribar a l'encreuament de la carretera (cura en creuar-la). El camí per on anirem, comença al costat de la parada d'autobús (ho comento perquè no es veu bé). De seguida veurem una casa i a la seva dreta hi ha una tanca que sempre està oberta ( i si no ho està, cal obrir-la). És per aquí per on s'ha de passar (està marcat amb el wp "Tanca de Dalt"). El camí torna a ser de terra i aquí comença la baixada.
Travessarem un camp i ens trobarem amb la tanca de sortida, tancada, que haurem de franquejar per l'esquerra i passar entre dos arbres (hi ha wp "Tanca d'Abaix i foto).
Travessarem Rupià i en aquesta població torna el camí a ser asfalt sense tràfic. Arribarem a Parlavà i sortint, travessarem una carretera transitada, així que anar amb compte.
Sortint de Fonolleres arribarem a riu Daró pel marge del qual, passarem pels afores de Serra de Daró, Gualta i Torroella de Montgrí.
Ja d'aquí, anem pel marge del riu Ter fins a la seva desembocadura (La Gola) i direcció Nord, fins a L'Estartit.

Ruta fácil de hacer pero la catalogo como moderada por su longitud. Transcurre por camino ancho de tierra pero, entre S. Llorenç de les Arenes hasta pasado Fonolleres (a excepción de unos pocos km), por camino asfaltado sin tráfico.
Atraviesa pueblos y rincones muy pintorescos, así que no os olvidéis la cámara fotográfica.
Se sale de L'Estartit por el centro para ir a buscar el Camino del Mar. Por él llegamos a Torroella de Montgrí donde iremos buscar el margen del río Ter. Y atravesando manzanos y chopos, llegaremos a Verges habiendo visitado la esclusa y los restos del aeródromo republicano. Justo a la entrada, se ha de ir con cuidado para cruzar la carretera pues es muy transitada. Nada más hacerlo, encontramos una fuente con un par de bancos a la sombra donde podemos descansar y refrescarnos un poco.
Saliendo de esta población, pasaremos por el Molino de Jafre y por le esclusa de Colomers, por donde cruzaremos el río Ter y a través de una pineda, llegaremos a Sant Llorenç de les Arenes.
A partir de aquí, empieza el recorrido que transcurre por asfalto sin tráfico.
Llegamos a Flaçà donde además de la estación de la Renfe, hay un buen lugar para comer un bocadillo (marcado con wp) y una fuente. A la salida, cuidado al cruzar la carretera pues es muy transitada. Nada más cruzarla, empieza el tramo con subidas hasta llegar a Riuràs, de ahí una corta bajada hasta La Pera y de nuevo subida hasta Púbol, donde se puede visitar el castillo donde vivió Gala Dalí, ahora museo y también hay un buen restaurante para comer (marcado con wp).
Saliendo de Púbol, sigue la subida hasta llegar al cruce de la carretera (ojo al cruzarla). El camino por donde iremos, sale de al lado de la parada de autobús (lo comento porque no se ve bien). Enseguida veremos una casa y a su derecha hay una valla que siempre está abierta ( y si no lo está, hay que abrirla). Es por ahí por donde se debe pasar (está marcado con el wp "Tanca de Dalt"). El camino vuelve a ser de tierra y aquí empieza la bajada.
Atravesaremos un campo y nos encontraremos con la valla de salida, cerrada, que tendremos que franquear por la izquierda y pasar entre dos árboles (hay wp "Tanca d'Abaix y foto).
Atravesaremos Rupià y en esa población vuelve el camino a ser asfalto sin tráfico. Llegaremos a Parlavà y saliendo, atravesaremos una carretera transitada, así que cuidado.
Saliendo de Fonolleres llegaremos a río Daró por cuyo margen, pasaremos por las afueras de Serra de Daró, Gualta y Torroella de Montgrí.
Ya de aquí, vamos por el margen del río Ter hasta su desembocadura (La Gola) y dirección Norte, hasta L'Estartit.

• Photo of A'Nafent

A'Nafent Oct 12, 2014

Hemos hecho gran parte de esta ruta. Todo ok y como se describe