1,458.0 mi

near Guadalaviar, Aragón (España)

El covid19 del 2020 ha modificat les nostres rutines. Més temps que mai, però cap ganes d’anar massa lluny. Així que la idea de fer una ruta en bici no massa lluny de casa i travessant zones amb molt poca densitat de població, sembla molt adequat per als temps que corren.

Per al disseny de la ruta parteixo d’aquestes províncies, busco els pobles més petits i n’imagino rutes que els enllacin, busco les serralades principals i localitzo bicirutes que les creuïn, llegeixo alguns llibres i consulto webs sobre la españa vacia. I amb tota la info, n’intento imaginar una ruta circular.

La idea inicial la he anat ajustant quasi a diari, en funció del paisatge, la previsió de temps i el meu estat d'ànim, amb la intenció de gaudir-la al màxim.
- El resultat és molt cicloturístic, domina l'asfalt sobre la pista
- El que més m'ha agradat: La frontera Cuenca/Teruel, el nord de Burgos, Zamora per sota del Duero i la frontera Jaén/Albacete
- El que afinaria si hi tornes: León, la opció seguida és per carreteres massa grans i amb massa tràfic.

De fet, la vaig allargara uns 1.000km més sumant-ne uns per davant (vaig sortir d'Alcorisa, que té bus desde BCN) i pel darrere (vaig tornar fins a casa, a Girona), el track complet a:

Vaig començar a pedalar just fets els 50. Torno a casa, un xic més vell, un xic més savi. #españavaciaenbicicleta i retorn a casa:41 dies (39 pedalant, 2 de descans) i 40 nits (33 tenda, 4 hostal i 3 casa d'amics), 3.300km, 50.000m desnivell, cota mínima 32m, cota màxima 1907m, 20 províncies, 8 llibres llegits, 3 punxades, 730€ gastats.
Un nou somni viscut.

A la volta estricte d'aquest track hi vaig dedicar 27 dies.