-33 f
7.2

near Ermelo, Gelderland (Nederland)

Quint trajecte de les vacances d’un grup de membres de la Penya Cicloturista a Holanda durant l’estiu del 2004. En total foren vuit etapes amb començament final a Arhnem i que representaren poc més de tres-cents kilòmetres bàsicament plans on el punt més alt eren uns cent metres.

El recorregut de la quinta etapa fou: Ermelo, Harderwijk (pel interior) Nationaal Park Harderbroek, Harder (platja) Harderwijk i Ermelo (pel litoral). Sortim el càmping tot refent el camí del dia anterior per anar al centre d’Ermelo i després anar a cercar la N796 per on havíem vingut fins a trobar el unt on l’avien deixat on trencarem a l’esquerra, de primer en direcció nord i que aviat passa a nord-est. A poc menys de dos kilòmetres a la sortida d’una zona arbrada, trencarem a l’esquerra, nord-oest, per passar pel costa d’una granja, al poc tindrem una zona residencial a la dreta i quan desemboca en un camí trencarem a la dreta, nord. Travessarem una carretera i l’A28 per entrar a Haederwijk per la zona de Slingerbos. Anirem derivant-nos a l’esquerra fins trobar la N303 on trencarem a la dreta en direcció al centre històric, i anar a cercar la N302 que ens portarà a creuar el fiord seguint terraplens, un túnel i ponts. Un cop a l’altre banda trenquem a l’esquerra per la N707 per anar veure les llacunes de Harderbroek, passades les qual deixem la carretera que gir a 90º al sud-oest i seguir recta uns tres-cents metres on trencarem a la dreta, nord-oest. Seguirem el camí i passada la N302, trobarem una zona boscosa on l’inici de la qual ens indica que tenim que trencar a la dreta per tornar al fiord. Seguirem sud-est fins trobar un canal que ens obligats a trencar a la dreta i anar a sortit a la N306 on trencarem a l’esquerra i poc després, passada una estació de bombeig, el carril es deriva cap a la dreta per anar a la zona de bany de Harder. Tornarem per la N306 fins trobar la N302 per on tornarem a creuar el fiord i entrar novament a Harderwijk on aquest cop anirem a cercar el litoral però on anirem tornant. Quan veiem el port de Horst i el camí d’un ferri, estarem a uns cent cinquanta metres de trencar a l’esquerra per anar a creuar la A28 i trobar-nos en una rotonda on seguirem rectes per trencar a la dreta. Sud, als pocs metres i passar per davant d’una granja. Seguirem fins desemboca en una carretera on trencarem a l’esquerra, est, per trencar a mig kilòmetre a la dreta, sud i en mig kilòmetre més a l’esquerra, est. El camí travessa la part sud d’Ermelo, traspassa la N303 i ens porta al camí del càmping, molt a prop del mateix.

Es important adaptar-se als horaris del país sobretot els dies que tens que canviar de càmpings doncs la recepció tanquen a les cinc de la tarda i de no arribar-hi a temps pots comportar greus problemes. També hi ha que anar en compte amb els horaris de visita al Parc Nacional de Hoge Veluwe, que ja ampliarem en el seu moment.

També cal recalcar que la majoria de centres dels poblets estan tancats al transit a motor i alguns son exclusivament per a vianants. També la majoria de carrers com també de carreteres tenen carrils específics per a bicicletes per lo que poques vegades pedalaràs entre cotxes. També es important la gran xarxa de senders que et permeten creuar per boscos, erms o sorrals, En aquest cas la majoria de cruïlles estan senyalitzades per uns termes amb forma de bolets acabats amb una piràmide truncada marcant els punts geogràfics on indica a cada cara on es pot anar, cada un d’aquests bolets està georeferenciat i perfectament marcats als plànols que hi han, amb lo que en tot moment et pots situar on ets al mapa sense necessitat de portar un gps.

Aquesta ruta es una reconstrucció a partir dels llocs de pas de la que férem el sis d’agost del 2004. Es apta per a bicicletes urbanes.