• Photo of Biciklom oko Ludaškog jezera

July 8, 2017

July 2017

near Šupljak (Serbia)

Udruženje ljubitelja prirode "Riparia" iz Subotice u subotu 8. jula organizovalo je obilazak Ludaškog jezera biciklima. U osam sati kod Vizitorskog centra na Hajdukovu gotovo nikoga, no to nas ne obeshrabruje. Sačekali smo koji minut i ubrzo se pojavilo nekoliko biciklista pa smo u pola devet krenuli.

Najpre smo posetili podolska goveda koja su posle Palićkog jezera našla svoje mesto i na obali Ludaškog jezera. Nakon obilaska podolskih goveda krenuli smo ka mestu gde ornitolozi tokom kampa prstenuju ptice, Kamp još nije počeo pa nismo mogli da vidimo kako to izgleda u praksi ali smo zato imali priliku da uđemo na jedno od nekoliko ostrva koje se nalaze na Ludaškom jezeru.

Nastavak vožnje je bio asfaltnim putem ka naselju Nosa. Na ulasku smo se zadržali na mostu preko rečice Kireš koja je sada sa vrlo malo vode u svom koritu. Nakon toga stižemo na Rokin salaš gde nas gosp. Holo Ištvan upoznaje sa samim salašom i postavkama koje se tu mogu pogledati. Putem pored nepreglednih polja suncokreta nastavili smo ka asfaltnom putu i Šupljaku. Travnatu podlogu ubrzo smenjuje peskovita kojom stižemo na asfalt.

Asfaltnim putem vozimo se do škole, iza objekta je kratak predah na molu uz porodicu labudova. Kroz Šupljak i Ludaški šor idemo do Budžaka gde je mala nadstrešnica sa klupama. Finiš akcije je kroz naselje Hajdukovo gde smo se mogli uveriti u stepen zagađenosti vode Ludaškog jezera. Nažalost.

Ovu lepu, edukativnu vožnju ljudi iz Riparie začinili su keteringom na kraju uz osvežavajuća pića i prijatnu priču uz koju smo se razišli za ovaj put.