Moving time  3 hours 34 minutes

Recorded March 2018

2.7
5.4

near El Tarter, Canillo (Andorra)

Tarter.collatd.llosada.cubil.montmelus, Sortida amb poques espectatives, pro tal com anava progressant ens hem anat animant, soritm del tarter i enfilem per el cami del collard per arribar a empalmar amb cami del bosc de soldeu, arribem fins l'aliga per anar a esmorzar al bar de la llosada, mirem possibilitats per poder baixar a l'intermitja del funi pero el temps no ho recomana, temps emboirat, l'alternativa es baixar al llac del cubil per remuntar fins a la carena, un cop a la carena decidim pujar al pic baix del cubil pero el pister de l'arrastre en ho prohibeix per el alt risc d'allaus 4 tornem a cambiar de itinerari i decidim baixar al llac de pesons per remuntar per la vall i travessar a la del montmelus, un cop alla veiem l'espactacular allau caiguda que en posa la pell de gallina, continuem amunt mentre veiem unes traces que baixen per una canal espectaculae del monmelus, això ens dona l'energia suficient per fer cim i baixar la canal, canal amb un alt risc, baixem amb molta prudencia i assegurant els passos, tenim opcio d'enllacar amb la canal del costat pero per precaució decidim tirar recte aball i no correr riscos. bona sortida

coll de pessons a montmelus

allau del montmelus

allau mes a munt

monument viladomat

• Photo of CHARLY.55

CHARLY.55 Mar 4, 2018

Espectacular allau aprox. Una cornissa d uns 75 metres cau en una vessant nortest en un dia de risc d allau 4 sobre 5.
    Totes les precaucions son poques, hi ha molta neu caiguda en diferents capes i em molt poc temps.