2.1
4.3

near Les Sobiranes, Ordino (Andorra)

Volta circular de la vall de Rialb a la vall de Sorteny, entrant i sortint de França, fent l'ascensió al Pic del Salt. Es remunta la vall de Rialb fins tombar cap al port de Banyells, pas natural fronterer i entrem a França fent el curt descens cap al llac de Soulanet. Un cop al llac es fa tot un flanqueig en suau remuntada fins a un ampla collada que ens porta a la vall de la Coma de Seignac i s'acaba remuntant la portella de Cebollera en pendent més pronunciat. Tornem a saltar a Andorra i pugem amb esquis fins on ens deixa la neu, darrer tram més dret a peu fins al cim. El descens directe per la coma de Cebollera, i seguint pel torrent amb algun tram més estret anem a petar a la vall de Sorteny. Passant pel davant del refugi, resseguim la pista fins arribar a l'aparcament i punt de sortida.

• Photo of jalturgell

jalturgell Feb 18, 2016

Hem fet aquesta ruta el 30 de gener de 2016 i ho vam trobar bé de neu. No sé si en remuntar des de l'estany de Soulanet es podria girar abans en direcció sud per remuntar cap a l'oest del Pic de Salt directament sense passar per la Portella de la Cebollera. Nosaltres vam seguir el vostre itinerari. En la baixada, però en vam ficar massa dins del curs del riu de la Cebollera i vam haver de treure'ns els esquís i sortir pel vessant.esquerra. En tot cas, bona proposta!

• subenuix Feb 21, 2016

Hola vam fer ahir dia 20/02/2016 aquesta ruta, molt recomenable i expectacular. Sobre el que pregunta jalturgell, un cop ets sota del Pic avans d'arrivar a la portella hi ha dos canals! Nosaltres vam decidir pujar per la de l'esquerra que ens va deixar a la cresta a uns 30m del cim!! La de la dreta us portara directes al cim, sense cap dificultat, 50 graus max.!!!