Details tonen

Volg het spoor van uw smartphone!

Identifier van het parcours (Wikiloc ID): 2518583

21,05 mi
1666 maal bekeken, 108 maal gedownload
nabij  La Nou de Gaia, Catalunya (España)

Passarem per: La Nou de Gaià, Vespella de Gaià, El Pantà de Gaià, El Catllar, La Riera de Gaià, Altafulla, Torredembarra, Mare de Déu de Montornès, la Nou de Gaià. IBP índex: 53 Aquesta ruta dona un tomb pel baix Gaià, es mou principalment entre conreus extensius de secà, vinyes, garrofers, oliveres, avellaners i ametllers, els camins la majoria estrets entre els marges dels camps de parets de pedra seca son o bé enquitranats o bé formigonats, passa per algun corriol i camí de carro on encara s’aprecia el desgast que ha fet el cèrcol de les rodes del carro al llarg dels anys. La sortida es a la Nou de Gaià on s’enfila ràpidament fins al Castell de La Nou de Gaià per baixar fort per anar a buscar el camí formigonat que ens porta als Masos de Vespella on agafem la TV-2021 per pujar fins a Vespella de Gaià, després de planejar una mica per un camí sorrós comencem a pujar ara per formigó, per agafar un camí molt pedregós que ens deixa a una bona pista a sota de Lo Mas d’en Blanc, deixo la pista per pujar fins al vèrtex Geodèsic que hi ha a dalt del mas on es gaudeix d’una vista privilegiada. Comencem a baixar per la pista i de seguida ens trobemuna carretereta asfaltada que continua baixant, la deixem per anar cap a l’esquerra i agafar un camí que passa per sobre la pressa del Pantà de Gaià, força buit, a l’altre banda agafem una pista que va cap a Renau, la deixem per agafar un sender que més endavant ens torna a la pista, tornem enrere per la pista en direcció al Catllar. Per anar al Catllar seguim el GR 7-2 per un camí de carro encaixonat entre marges, amb trams que hi ha les roderes ben marcades a la pedra, arribem al Catllar per una pista que travessa el Gaià, de fet mes que travessar-lo seguim ben bé per la llera del riu que va sense aigua , amb aquesta tònica entre canyers passem per Ardenya i arribem a la Riera de Gaià. Surtim de la Riera de Gaià per entre camps i travessem la AP-7 per sota a l’altra banda agafem la carretera que ens porta fins a Altafulla, anem fins al castell i després tornem enrere fins quasi a tocar l’autopista i tomba a la dreta per un sender que entre conreus ens acosta a Torredembarra, travessem la vila de biaix en direcció a la Pobla de Montornès, sense arribar-hi tombem cap a la Nou de Gaià que on hi arribem per camins ara asfaltats ara formigonats. Més fotos a: